Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Джей Пойнт: Предлагането на цялостна услуга в печата филтрира конкуренцията

Знанието и опита на изпълнителя често изпреварват по важност цената, посочва управителят и съдружник в компанията Стефка Димитрова

Джей Пойнт: Предлагането на цялостна услуга в печата филтрира конкуренцията

Снимка: Джей Пойнт

Стефка Димитрова заема позицията управител и съдружник в Джей Пойнт ООД от 2010 г. Тя работи в компанията от самото й създаване, като в началото заема ръководна позиция в счетоводния отдел.
 
Кои сте вие като компания  за тези, които не ви познават  и къде се намирате в сегашната  пазарна ситуация?

На пазара сме от 15 години – занимаваме се с производство на всичко, свързано с реклама - от печат на визитка до обличане на сгради. В последните години работим все повече интериорни и екстериорни решения.

Тръгнахме с помещение под наем от 100 кв.м, екип от 5 човека, 1 машина и много ентусиазъм. Още тогава обаче бяхме новатори – внесохме един от първите широкоформатни принтери в България и започнахме да развиваме дигиталния печат.

Знаете ли, че преди този период, билбордовете са изработвани на ръка, посредством ситопечатна технология... Към онези години промяната в сектора беше наистина съществена.

Аз лично започнах като счетоводител и нямах вяра в бъдещето на този бранш. Но 15 г. по-късно Джей Пойнт сме стабилна компания с амбиции и заемаме водещи позиции в сектора за печатни изделия. При нас работят 150 човека, имаме собствена база над 2000 кв.м и в нея създадохме средата, за която сме мечтали. Мога спокойно да кажа, че към днешна дата сме здраво стъпили на земята.

През годините сме минали през много трудни моменти, допускали сме грешки, имали сме периоди на спад и съкращения, но винаги сме изплували, вярвайки, че ще успеем. Крепяло ни е убеждението, че това, което правим е полезно за хората, на които даваме заетост, но и за клиентите, на които сме в услуга да развиват идеите си.

Каква ще бъде вашата стратегия  в следващите няколко години?

И до днес Джей Пойнт е в непрекъснато търсене нови предизвикателства - следваме тенденциите на световния пазар и залагаме на новаторски идеи и технологии. Нашите услуги се търсят както от рекламни агенции за производството на разнообразни приложения, така и от крайни клиенти, които искат да създадат желаната среда в дома си.

Ние отдавна не предлагаме само печат, а цялостна услуга, която покрива всички дейности от приемане на поръчка до монтаж на готовия продукт. Създаваме сложни изделия, които съчетават повече от една технология и често са уникални, проектирани по задание на клиент.

В бъдеще искаме да подобряваме и обогатяваме услугата си като добавяме нови продукти, разширяваме възможностите си и повишаваме квалификацията си. Вярваме, че това е пътят, по който ще запазим настоящите си клиенти и спечелим нови. Също така бихме искали да достигнем и до всеки дом - било то с картина, поставка от плексиглас, лампа, тапет, стъклен параван за банята или гръб за кухнята, текстилни възглавнички за цялото семейство, декоративно пано, табела за двора, адреса и т.н. Реално възможните са неограничени, зависят от идеите.

Кое ще вземе превес във  вашия бизнес: машините или хората?

За мен преди всичко трябва да се инвестира в хората – в тяхното развитие и обучение. Екипът на Джей Пойнт е талантлив, кипящ от идеи, вдъхновяващ и се гордеем се с това, че при нас работят хора с повече от 10 г. трудов стаж. Изключително ценим знанието, опита и лоялността на нашите служители. От тази година обучението на персонала е официален приоритет в политика на нашата фирма.

Като развиваща се компания обаче сме винаги отворени да приемем и нови хора, които с желание и креативност ще ни допълват. Даваме път както на млади и мотивирани личности, така и на утвърдени вече специалисти. Стараем се да осигурим максимален комфорт и среда за работа и да подхождаме индивидуално към всеки служител.

Кой е най-работещият механизъм  за управление в средноголяма  компания в България?

Ясни краткосрочни и дългосрочни бизнес цели и поведение, което да ги следва. Също така от значение са правилно изградената структура с отдели, отговорници и регламентирани задължения на всеки служител. За нас е важно да поддържаме спокойна и приятна среда, в която всеки е свободен да изрази мнение и направи предложение. Така взаимно се учим и израстваме. И както обича да казва нашият собственик Росен Кръстев „Вие всички израснахте заедно – с работата, с проблемите и казусите, които решавате ежедневно“.

Кое е най-определящо за  клиентите – цената, качеството  или срока на изпълнение? Какви  са вашите наблюдения?

Доброто съотношение между всички компоненти, като тук бих добавила с равна тежест и ноу-хау на изпълнителя. Цената може да е решаваща, когато качеството и срокът на стандартен продукт се съпоставят. Но както стана дума, пазарът е все повече ориентиран към търсенето на индивидуални решения. В такива условия знанието и опита на изпълнителя, който е способен да намери решение, често изпреварват цената.

Коя услуга/продукт се търси  и продава най-много в момента  на вашия пазар?

Текстилът настъпва с бързи крачки на пазара и силно привлича вниманието. Печатът върху текстил навлиза с мащабни темпове в интериoра и екстериора и обхваща голяма част от нашето ежедневие - текстилни пана, светещи кутии, щандове, табуретки, пердета, рекламни дисплеи и др. Привлича с магнетични форми и цветове и грабва вниманието на всеки. Продукти като светещи кутии от текстил, текстилни флагове и пана, светещи картини, декори се срещат все по-често както навън, така и в дома.

Друга интересна и бързоразвиваща се услуга е директният печат върху стъкло. Благодарение на иновативната технология Safety Glass печатът е не само устойчив и прецизен, но готовите продукти са сигурни и безопасни за употреба и спокойно могат да влязат в бита. А качеството на изпълнение е без компромиси.

Как бихте определили пазара  на печатни медии и в частност широкия формат в момента в  България?

Има широко предлагане на различни услуги в сектора – от печат на плакат или билборд до създаването на уникални и сложни продукти. Но това, което отличава големия от малкия „играч“ е умението да предложи комплексна услуга и то така, че да отговори точно на потребността на клиента. Това означава много неща - да поддържаш съвременна и модерна база, да инвестираш в иновативни технологии, да цениш знанието и уменията на хората в екипа и да инвестираш в тяхното развитие. Да изградиш бранд, който е носител на ценностите на компанията и който се превръща в гарант за качествено изпълнение.

Как се отразява технологичното  развитие върху бизнес, който е в сферата на производството?

Днес всички сме изправени пред една голямо предизвикателство – дигитализацията. От една страна това касае самото естество на дейност. Нашето производство е напълно дигитализирано, а за да бъдем конкурентни процесът по интегриране на все по-добри технологии и практики е постоянен. Не можем да си позволим да изостанем и инерцията да ни води.

От друга страна дигитализацията изправя бизнеса ни пред необходимостта да присъстваме в публичното пространство по определен начин. Трябва да сме винаги на един клик разстояние и да поднасяме актуална, достоверна и достъпна информация в реално време. В момента усилено работим върху нови платформи и проекти за различните видове продукти, така че да сме в полза на клиента и да пестим от неговото време.

Не е ли прекалено голяма  конкуренцията на сравнително  малкия пазар на печатни услуги  в България?

Да, конкуренцията е голяма. Но както споменах по-горе никак не е лесно да поддържаш стандарт на цялостна услуга, а това със сигурност филтрира пазара.

Конкуренцията обаче никога не ни е плашила – малка или голяма тя е основен двигател за бизнеса. Мотивира ни, дава ни отправна точка и е коректив на действията ни. В крайна сметка стигнали сме до днес, именно в условията на този богат на предложения и разнообразна компетентност пазар.

Какво ви мотивира да продължавате  да управлявате компанията?

Гордея се, че съм част от Джей Пойнт, при това от самото създаване на компанията. Днес работата ми е свързана с много трудности и отговорности. Да се ръководи бизнес е въпрос на талант, знания и нюх към успеха. Да се създаде сплотен екип обаче приемам като кауза. За нея работя неуморно всеки ден и не бих спестила усилия. Гордея се с екипа и колегите си и всичко, което постигаме заедно.

По статията работи: Екип на Investor.bg
Още по темата: Имената на бизнеса

Последни новини

Коментари ()


Още от