Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

ESPN отново помрачи резултатите на Walt Disney

Боб Айгър призна, че може да остане начело на концерна и след изтичането на договора си през 2018 г.

ESPN отново помрачи резултатите на Walt Disney

Снимка: Ройтерс

Парадоксът на смяната на парадигмата продължава да удивлява и през тази година. На Wall Street пионерът на стрийминга на видео Netflix се празнува като бъдещето на телевизията, въпреки че концернът на Рийд Хейстингс все още продължава да печели пари преди всичко с изпращането на DVD-та, докато гигантите на американската медийна индустрия отчитат стотици милиони долари печалба и въпреки това са наказвани от борсата. 

Това се случи и при Walt Disney Co., която с пазарна стойност от 170 млрд. долара е най-голямата медийна и развлекателна компания в света. В следборсовата търговия във вторник цената на акциите се понижи с 1,7 на сто до 107,20 долара за брой. По-рано през сесията цената на акциите, които са част от състава на индекса Dow Jones, вече падна с 0,5 на сто.  

Нарастващите разходи и спадащият брой на абонатите при ESPN отново помрачиха финансовите резултати на Disney, чийто главен изпълнителен директор Боб Айгър за първи път публично призна, че може да остане начело на концерна и след изтичането на договора му през 2018 г.  

Още по темата

Въпреки всички усилия на Айгър да насочи вниманието на инвеститорите към филмовото студио на Disney, което през последното тримесечие имаше три хита, повечето въпроси по време на конферентния разговор с анализаторите във вторник бяха насочени към изпитващата затруднения ESPN и колебливия старт на предлагането на дигитално спортно видео съдържание, насочено директно към потребителите, пише Wall Street Journal.

Приходите за първото фискално тримесечие на американския развлекателен гигант остават под очакванията на анализаторите. За първите три месеца до 31 декември Disney имаше сериозен успех с последната серия от поредицата Star Wars "Rogue One: A Star Wars Story", но кабелният бизнес със спортния канал ESPN натовари резултатите заради спадащите рекламни приходи и поведението на потребителите, които предпочитат да си спестят разходите за кабелна телевизия. 

Като цяло приходите спадат с 3 на сто до  14,78 млрд. долара. Печалбата е в размер на 2,48 млрд. долара, което съответства на 1,55 долара на акция. Година по-рано тези числа бяха 2,88 млрд. долара и 1,73 долара на акция. Чистата печалба също е 1,55 долара на акция след 1,63 долара на акция преди година.

Анализаторите очакваха печалба от 1,49 долара на акция и приходи в размер на 15,26 млрд. долара.

Двигател на печалбата остават преди всичко много посещаваните паркове Disneyland, при които приходите скачат с над 6 на сто до 4,56 млрд. долара. Оперативната печалба скача с 13% до 1,1 млрд. долара.

Приходите в сегмента Media Networks, към който спада и кабелният бизнес, спадат с 2 на сто до 6,23 млрд. долара. Оперативната печалба на този бизнес спада с 4% до 1,36 млрд. долара. Оперативната печалба само в кабелния бизнес, в който влизат ABC и ESPN, спада с 11 на сто до 864 млн. долара, като спадът според Айгър се дължи само на ESPN. 

Понижение обаче има и във филмовия бизнес със спад от над 7 на сто до 2,5 млрд. долара, тъй като продължението на Star Wars - Rogue One, не успява да продължи силния успех на миналогодишния „Събуждането на силата“.

В разговора с анализаторите Айгър отбеляза, че ESPN е подписала нов договор за разпространение към вече договорените със Sony Corp., DirecTV на AT&T Inc., Dish Network Corp. и Hulu. Според запознати източници сделката е с YouTube на Alphabet Inc., като ще включва излъчване на ESPN, ABC и други мрежи на Disney – в услуга, която ще стартира по-късно през годината.  

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
IAB България представя проучването за дигиталната реклама у нас AdEx 2019