Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Google News: Директивата за авторско право може да ни изкара от пазара в Европа

Новите регулации ще навредят на медийния плурализъм из целия свят, както и на иновативните бизнес модели в журналистиката, предупреждава Ричард Джингръс

Google News: Директивата за авторско право може да ни изкара от пазара в Европа

Снимка: Ройтерс

Специфична част от спорната директива за авторското право може да доведе до оттегляне на услугата Google News от страните в Европейския съюз (ЕС), предупреждава вицепрезидентът на новинарския агрегатор Ричард Джингръс, цитиран от Euractiv. 

Още по темата

Очаква се представители на ЕС да обсъдят този въпрос и да постигнат съгласие относно директивата по-късно тази седмица.

Член 11 касае клаузата за „съседските права“ и т.нар. „такса за връзка“.

Неговата цел е да се принудят всички новинарски платформи да плащат на авторите на информацията за споделените данни или фрагменти от тях, като това не изключва и социалните платформи.

Според Джингръс съществува голяма възможност дейността на Google News в пределите на ЕС да бъде прекратена на фона на тези изисквания.

Коментарите от Google бяха отправени, след като преговарящите от ЕС вече се подготвиха да обсъдят въпросния Член 11 в четвъртък (13 декември).

Поставените през 2014 г. регулации от страна на испанското правителство доведоха до прекратяване на възможността за използване на връзки (links) към испански новинарски статии през търсачката на Google.

Освен това, когато Германия въведе мерки, защитаващи авторското право през 2013 г., Google деактивира новините, за които компанията няма пряко договаряне.

„Съществуват непредвидени негативни последици, които ще поставят Google в позиция, в която ще се наложи да принуждава сключването на споразумения за авторско право между самите автори на съдържание“, подчерта Джингръс, като добави: „Това ще ни постави в трудната позиция да решаваме кои издатели да предпочетем и кои да отхвърлим“.

Той сподели още, че мерките, предложени в Член 11, „биха намалили рязко броя на издателите на съдържание в ЕС“, тъй като американските платформи ще се отдръпнат от по-малките играчи на пазара.

Това би навредило на медийния плурализъм из целия свят, както и на иновативните бизнес модели в журналистиката, алармира още Джингръс.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Publicis сви годишната си прогноза и с това потопи цената на акциите си