Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Медии

Google ще започне да плаща на избрани медии, с които ще работи

Техни новини ще се появяват в новата услуга на компанията

Google ще започне да плаща на избрани медии, с които ще работи

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Google ще започне да плаща на избрани медии, включени в новинарската ѝ услуга, която предстои да бъде пусната по-късно тази година. Това представлява голяма промяна в бизнеса на тъескачаката след години на натиск от страна на медийни компании и регулатори, пише Bloomberg.

Лицензионните сделки ще започнат да се сключват в три страни, а Google води преговори с издатели в още шест държави, обяви компанията в публикация в блога си. Услугата ще показва статии от избрани издатели в опциите за агрегиране на новини – Google News и Discover.

Още по темата

Вицепрезидентът на Google Брад Бендър писа, че компанията ще плаща за „висококачествено съдържание“. Google не разкрива финансовите условия, нито кога ще пусне новата си услуга.

„Тази програма ще помогне на участващите издатели да монетизират съдържанието като разшири преживяването и позволи на хората да навлязат в по-сложни истории, да останат информирани и да научат повечеза един свят с различни проблеми и интереси“, пише Бендър.

От години медийни организации критикуват Google и други интернет платформи за тяхното отношение към новините и печеленето от онлайн реклама.

Новата услуга на Google ще бъде пусната в Германия, Австралия и Бразилия – три страни, в които компанията се сблъска с жалби, свързани с конкуренцията. В отговор Google направи няколко опита да укроти издателите.

Facebook - основният конкурент на Google в дигиталната реклама, също направи стъпки в отговор на критиките от издателите. През октомври компанията заяви, че ще започне да плаща на издателите, които се появяват в секцията News в социалната мрежа. Facebook и Google са обект на регулаторни разследвания в САЩ заради конкуренцията и пазарната им мощ.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Медии
Дигиталните приходи на New York Times за първи път изпревариха тези от хартия