Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

На път

Китайските туристи ще похарчат милиарди в чужбина около Лунната Нова година

Очаква се 6,5 млн. туристи от страната да заминат на почивка в други държави

Китайските туристи ще похарчат милиарди в чужбина около Лунната Нова година

Снимка: Архив Ройтерс

Китай навлиза в продължаващите една седмица чествания на Лунната Нова година. Общо 6,5 млн. туристи от страната се очаква да прекарат празниците в чужбина, като ще похарчат милиарди долари за ваканции, посочва се в доклад на местните туристически власти и на уебсайта за туризъм Ctrip.

Броят на тези туристи през 2018 г. е с 5,7% по-голям спрямо отчетените 6,15 млн. души, пътували по същото време миналата година, пише CNBC. 

Очаква се всеки турист да похарчи по около 9 500 юана (около 1 500 долара) по време на пътуването си, което означава близо 10 млрд. долара общо от международни туристи само за една седмица. Сумата е с 5 на сто по-висока от средните разходи за миналата година, показват данни на Ctrip и Китайската туристическа академия.

Прогнозите сочат, че пътниците ще похарчат хиляди юани в част от страните в Югоизточна Азия до над 160 хил. юана (25 200 долара), както и за пътувания до Антарктида – популярна дестинация сред заможните китайци.

Още по темата

Сред топ дестинациите за китайските туристи се нареждат Тайланд, Япония, Сингапур и САЩ.

Отпадането на Южна Корея от списъка на най-желаните места за посещение облагодетелства другите страни в класацията.

Туристическите власти в Сингапур заявиха тази седмица, че Китай за първи път се превръща в нейния топ пазар по отношение на броя посетители. Благодарение на разрастващата се средна класа Китай е все по-готов да плаща за преживявания и се завръща към пазара на луксозни стоки.

Доставчиците на услуги пък се нагаждат към тези нужди.

Луксозните хотели например работят с други доставчици на услуги, като ресторанти, барове и такива за туристически обиколки, за да създават специални програми за клиентите си.  

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от На път
Ограниченията за пътуване в Европа спъват бързото завръщане на Wizz Air в небето