IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla спира временно производството на Model 3

Компанията счита подобно спиране за нормално, анализатори твърдят друго...

09:04 | 17.04.18 г. 39
Автор - снимка
Създател
<p>
	<em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Снимка: Ройтерс

Сервизна акция при Model S, проблеми с производството на Model 3, а сега и спиране на производството – проблемите на пионера в създаването на електрически автомобили Tesla нямат край.

Сега компанията стопира временно производството на своя важен автомобил за масите Model 3. Говорител на компанията обяви пред Bloomberg, че паузата ще бъде използвана, за да „се подобри автоматизацията и за систематично справяне със затрудненията". Такава мярка не била необичайнa.

Tesla вече осъществи подобни прекъсвания по време на началните фази на производството на даден модел. Новинарският портал Buzzfeed, от друга страна, съобщи, че производителят на автомобили е спрял производството си в завода във Фримънт без предупреждение. Служителите трябва или да вземат отпуска, или да останат в къщи без заплащане в продължение на четири до пет дни.

Tesla произведе 9 766 броя Model 3 през първото тримесечие. Компанията заяви в изявление от 3 април, че процесът на увеличаване на производството и преодоляване на затрудненията през първите три месеца на годината включва „няколко кратки затваряния на заводите и спиране на производството".

"Затварянето за дни в края на даден период е далеч от нормалното", пише в изявление по електронната поща Кристин Дзичек, директор на индустриалната, социалната и икономическа група в Центъра за автомобилни изследвания.

Засилването на продукията на Model 3 е от решаващо значение за генерирането на приходи след милиардите долари, които Tesla похарчи за производството, презареждането, сервиза и поправката на много автомобили. Докато Мъск твърди, че компанията ще бъде на печалба и ще генерира положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие и няма да се нуждае от увеличение на капитала през тази година, анализаторите са скептични за тези прогнози.

„В автомобилния сектор времето е пари, а Tesla изглежда мисли, че има много и от двете", казва Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific.Inc.

„Традиционните производители на автомобили коригират затрудненията преди пускането на колите на пазара", казва той. „Това поведение на Tesla e необичайно".

Междувременно в доклад на група разследващи журналисти си задават сериозни въпроси относно работните условия и стандартите за сигурност в компанията. Последните са описани в доклада като „съвсем недостатъчни“. Освен това се твърди, че Tesla не описва официално всички наранявания на своите служители в заводите си. Сред пострадалите служители имало такива, „които са нарязани с машини, премазани от мотокари, изгорени при електрически експлозии и опръскани с разтопен метал". „Въпрос на време е някой да бъде убит“, казва бившият служител Джъстин Уайт, който е напуснал компанията в началото на 2017 г.

Tesla нарече доклада на Reveal, част от неправителствения Център за разследване, инструмент на "екстремистка организация", който се опитва да разедини работниците на Teslа.

Твърденията в доклада са поредният удар върху компанията. В последните месеци Tesla се сблъсква с непрекъснати проблеми. Сред тях са сервизна акция за флагмана Model S, както и пропускането на целта за производство на своя важен Model 3. Илон Мъск трябва да се тревожи и за съдебен групов иск, подаден от акционери, в което 11 бивши служители дават показания на адвокатите на ищците. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:40 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

19
rate up comment 10 rate down comment 3
vgs
преди 6 години
Мъск ще се окаже или голям бизнес гений или кеш бърнър. - силно е разфокусиран - много бизнеси едновременно; - изявления, които имат харктеристики на "изхвърляния" или самохвалство; - покриване/прикриване на загуби от други инициативи с нови; не правене - разлика между R&D и (масово) производство; ..."Интегралният измерител" на бизнеса: приходите повече от разходите (или капитализацията на бизнеса като цяло) за определен срок към момента не са в негова полза.Успехите му обаче с ракетите към този момент са повече от добри.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
18
rate up comment 3 rate down comment 3
KPetkov
преди 6 години
Дори жената на Хенри Форд е карала електрически автомобил. Та това с вярата в новото е направо смешно, но хората имат нужда да вярват в нещо, част от генетичните предразсъдъци заложени във всички.https://cleantechnica.com/2014/04/11/henry-fords-wife-wouldnt-drive-model-t-kept-electric-car/
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
17
rate up comment 7 rate down comment 10
KPetkov
преди 6 години
То точно в това е и вярата, че тук има някакво "ново начинание". Първата електричка е създадена в началото на 20 век. Проблемът пред налагането на на ел. колите като масови е липсата на евтини и ефективни батерии. Един век по-късно проблемът е същия. Как така за 100 години не можаха хората да го разрешат тоя проблем, но Мъск ще го реши за 5 години. Всъщност Мъск го решава вече 15 години, но нещо все не му достига, я пари, я роботите били ***, я отмяната на субсидиите и все другите са му виновни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
16
rate up comment 11 rate down comment 3
Sakamano
преди 6 години
Вярваме, че е напълно нормално всяко ново начинание да среща многобройни трудности и проблеми. Ако човек иска да ги избегне - изобщо да не се захваща с бизнес, а да си седи вкъщи да си чeшe зapзaвaта.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
15
rate up comment 11 rate down comment 6
deant
преди 6 години
добре де защо толкова сляпо вярвате, а се пишете за интелигентни хора? Вярно е електриката е бъдещето, вярно че Мъск вдигна патърдия, но реално всичко е все още вятър и мъгли, както повечето му проекти. Пак казвам никой не спори, че електриката е бъдещето, въпроса е че Елън не може да се справи със собствените си обещания.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
14
rate up comment 8 rate down comment 2
vzhekoff
преди 6 години
Добре, че си ти да ми кажеш как се пише. Можеше да ти го напиша дирекно на немски, но не вЕрвам да знаеш езика. В България всеки понаучил 2 думи на английски си мисли, че е открил Америка.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
13
rate up comment 7 rate down comment 4
khao
преди 6 години
браво, даже името го обърка леко ама не е от значение... и като си учил, що не ти личи и пишеш само глупости ? :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
12
rate up comment 9 rate down comment 7
KPetkov
преди 6 години
И преизпълнена петилетка :)Подозирах го аз Мъск в комунизъм, ама сега ми отвори очите. "Всеки според възможностите си, всеки му според потребностите". Какво да направи Мъск, че възможностите му са малки, а потребностите за милиарди.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 9 rate down comment 5
KPetkov
преди 6 години
Точно това е проблемът и на Мъск. Автоматизаторите са в България, а при него само счетоводители, макар че баш главният му духна преди месец-два. Слуховете са, че е поради несъгласие с Мъск относно тълкуването на стандарта за приходи, стандарта за капитализиране на разходи и други подобни измислени неща ;-)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 14 rate down comment 2
0pk
преди 6 години
Това са дребни проблеми! Ние убедено вярваме, че след това прекъсване производството на Model 3 ще се поднови с удвоени усилия и утроен капацитет!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още