Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Акциите на Tesla достигнаха рекордна стойност

За кратко те се търгуваха на ниво от 508,61 долара за акция, а от началото на годината поскъпнаха с 490%

3
 
3
 
9
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Не може да говорим за п/е съотношение, когато няма годишна печалба дори.
п/е-то на тесла е 0 и ще е нула до момента в който не излезе на годишна печалба. Това 17 години не се е случило. Очаква се да се случи тази година. И то ще е благодарение на търгувия с емисии както каза импа. Отделно на това, трябва да се има предвид, че печалбата им се генерира от субсидии, които рано или късно ще намалеят или ще секнат. В сащ например изтичат след продадени определени бройки.
Тези субсидии също така качват всички маймуни на дървото и конкуренцията ще е огромна. Интересно е поведението на японските производители на автомобили - те се дъжат в момента, както бъфет се държи на пазара на акции - пос коро стоят, гледат и продължават да правят това което са правели с години - бензини и хибриди. Японците разчитат на изчиаленията и цената в предлагането на продукт, а не на маркетинга.
Истина е, че тези дотации дават поголям шанс да се постигне пробив в технологията за батериите. Там уравнението излиза на минус с ЕВтата.
Вижда се че 17 години правене на ЕВ-та не бяха достатъчни на тесла да може да направи по бърз ЕВ кола от порше, които правят коли от 100 години. Т.е. опита в автомобилостроенето е важен. Рено е най-продавания ев е европа, не е тесла.
Интересно ще е колко години тесла ще успее да се задържи в сп500. Иначе самото влизане е огромен успех, в който аз се съмнявах че е се случи скоро, а и изобщо.
Поздравления за мъск - джобс има достоен наследник
2
 
4
 
8
zelka007 до: фиг.1
преди 1 седмица
освен двете дето строят , договарят в индонезия гигафактори за батерии , там се пазарят за цялото добито количество никел в държавата да изкупуват ... има голямо находище ... в невада построиха тихомълком огромна логистична база , по обем колкото фабриката , дори малко отгоре доколкото се вижда ... :))) ... те си плетът кошницата тихо и отдалече . другите производители закриват поточни линии те строят нови в огромни мащаби ... импа загледан в няколко числа , пропуска цялата картинка ... мисля , че не знае зад числата които гледа по другите фирми от голям мащаб колко и какъв огромен инструментариум стои за да вървят нещата ... нито тойота щеше да е тойота нито вагонетките щяха да са вагонетките , ако десетилетия подред не са получавали държавна помощ под най-различна форма ... :)))
4
 
4
 
7
Solar Power до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Прав си ... аз заради това P/E не инвестирах в тесла . Заложих на bmw твърд дивидент 4-5 процента вече над 10 години .. цената на акция е същата и спя спокойно .... рисковите инвестицийки са ми в крипто :)
4
 
4
 
6
Dr. Vatnikov до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Митенце, айде малко сутрешна злобичка.

Вече си ясен къде ще си бълвал помия - под статии за Мъск, Тесла и ел.автомибилите, нещо за Тръмп/Байдън и под статии за втечнен газ/интерконектора.

Едни и същи глупости всеки път.
3
 
6
 
5
фиг.1 до: Императорът
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Казваха ти да си купиш акции когато бяха по 200-300, а ти - не, Тесла нямала бъдеще, щяли да я купят костенуркаджиите. Сега тя може да ги купи. А печалби имат и то не малки, но предпочитат да реинвестират парите и да се разрастват. В момента строят още две гигафабрики с което производственият им капацитет ще се увеличи двойно.
0
 
4
 
4
Boicho Popov до: evlogi
преди 1 седмица
Благодаря, в бързината съм объркал. Поправено е. Хубав ден!
6
 
5
 
3
преди 1 седмица
Статия, която може само да разсмее всеки мислещ човек.
Влизането на теслата в СП500 наистина ще принуди инвестиращите в ЕТФ-чета, вързани с индекса, да купуват и тоя абсурден балон. Впрочем, сега е видно защо не инвестирам в ЕТФ-чета.
Тия приказки как щели да вдигнат маржът, ги слушаме от години, само че не виждам как ще се случи при належаща нужда от понижаване на крайната цена, поради навлизането на много конкуренти, което навлизане води до катастрофален спад на пазарния дял на теслата... и още повече при главоломният ръст на цените на ресурсите. От Морган Стенли имат ли понятие как се движат цените на медта и никелът например?
Рошавият британски психопат е много забавно да бъде коментиран. Тоя е дотолкова слабоумен, че си вярва, че хората с електромобилите ще "балансират" ел-енергийната мрежа, съхранявайки ток в батериите на автомобилите си, за да я подават обратно, когато има нужда... тоест хем да си скапват прогресивно батериите, хем да рискуват да не могат да ги заредят отново, за да са готови, когато колата им трябва... защото проблемът ще е не толкова в "балансирането", колкото в НЕДОСТИГЪТ на електроенергия, поради планираното извеждане на мощности от системата, защото разчитали на "лоши фосилни горива"... да не говорим, че и немалко от атомните им реактори са на пределна възраст.
То не може хем да увеличиш потреблението с 30-40%, вкарвайки в него и транспорта, хем да намалиш производството със 70% и да очакваш, че системата ще издържи, но рошавия се е "доказал" ногократно като kpeтен, неспособен дори на елементарна мисловна дейност.
Не знам какви работни места ще увеличават - сигурно нова професия: Бутач на закъсали електромобили?

GM да вземат да мълчат малко, това че дадоха милиарди на Никола, които бяха произвели само едно картонено моделче на камион, пуснато по нанадолнището, за да бъде записано как се движи, показва нивото им. След тоя случай цялото им ръководство трябваше да извърши ритуално самоубийство.

И теслата НИКОГА не е спечелила и долар, имам предвид от основна дейност. Нейните т.нар. "печалби" идват от... търговия с въглеродни емисии. Дори отчитайки тия печалби, нейното Р/Е е към 1200... само дето 90% от "инвеститорите" в акции на теслата, изобщо не знаят какво е Р/Е !!!
2
 
5
 
2
преди 1 седмица
и сега? Натикали са един балон в индекса и купувайки етеефи, те набутват и това да купиш...
0
 
8
 
1
преди 1 седмица
Бойчо бе, между печалба и приход има разлика бе.Чети бе Бойчо, чети бе...