Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Технологичните гиганти са добавили 3,4 трлн. долара към стойността си през 2020 г.

Apple, Microsoft, Amazon, Alphabet, Facebook, Tesla и Nvidia излизат като победители от помрачената от пандемията година

   1| 2| 3    
2
 
1
 
27
studioaa до: kane
преди 5 месеца
Ами ще поживеем и ще видим какво ще стане през 2021, 2020 беше годината на голяма девалвация ако щеш така го наречи... Дали 2021 ще бъде годината на още по-голямата девалвация - това е главния въпрос за мен...
1
 
3
 
26
kane до: studioaa
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Всчки си има мнение и според него са и резултатите му в повечето случай.15% ръст за сп500 в година на рецесия е повече от успех според мен!Момента е такъв, че се гледа центалните банки, не валюейшъна на акциите. Пазар в момента няма, един вид е национализиран. Затва се меташ и печелиш, риск = печалба или те топи инфлацията. Друг вариант е крипто ....:))) имоти, зната, комодитис и т.н.на всеки му по вкуса - валути, дивиденти и пр. :)Успех.Който не е инвестиран губи - това показа 2020, за 2021 ще видим, дано и тя е като предишната...никой не знае
1
 
3
 
25
studioaa до: kane
преди 5 месеца
Хей S&P 500 на 02.01.2020 е бил на ниво 3,244.67, а на 31.12.2020 e бил на ниво 3,733.27 или това е +488.6 или +15.1%. Целия performance на S&P500 за 2020 е много слаб, ако счетем че той е резултат от увеличение на паричната маса M1 в САЩ с цели 21%, а дълга с близо 4 трилиона $. За всеки, който не е притежавал главно FAANG акциите, реално се е представил зле, особено ако отчетем инфлацията както слабия $, ние сме пак мерим в евро... Според мен американския пазар е вече е бита карта и реално са останали много малък брой акции, които стават за нещо... Всичките IPO-та не помня от кога поне 10 години са на губещи компании, които за нищо не стават и никога не са имали печалба и никога няма да имат... Да сравним това с чужди IPO-та, които имат много по-добри показатели от пробити каци като Uber, Lyft, Airbnb, Snowflake и т.н. Тези компании не струват и 5 стотинки, та камо ли милиарди... Може би Китай скоро като замени САЩ като световен лидер ще предложи по-добри възможности знам ли... Питаш се как знам, че американския пазар е обречен за много дълго време най-вероятно завинаги - просто е. Ако $ e слаб чужденците, които са над 50% от акционерите в САЩ, ще отчетат много големи загуби от обменните курсове т.е след като те се усетят ще разпродадат и край с бичия пазар... Ако $ е силен и без това супер мизерните приходи на тези бизнеси ще пресъхнат тотално и ще започнат да гърмят като Wirecard един след друг т.е следва кредитно-ликвидна криза и мечи пазар... Ако $ не е нито слаб, нито силен - придошлия капитал няма да е достатъчно да надуе акциите и за задържи инвеститорите, защото почти всичките компании са гнили и нямат никакви приходи... Най-вероятно аз бих инвестирал в САЩ само след големия срив, който предстои...
1
 
3
 
24
kane до: zelka007
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Те нямат сервизни станции и няма да имат сигурно никога. Тях ги ъпгрейдват по въздуха и ги рестартират. Имат си контрактори с малки ванове които идват до твоята тесла и я оправят на място в твоя гараж където е закъсала евентуално. От това че нямат сервизи и дилъри пестят пари - ти си го казвал и е така.Сигурно си прав за поточните линии и натовареността им. Това че има факрики и линии е добре сега когато има работа за тях - казваш чакат на опашка за колите му да се произведат!? А това така ли е?Аз съм виждал с очите си много пъти паркинги складове за тесли - нови паркирани стотици и хиляди - стот и чакат купувачи! И за това не мисля че е толкова вървежна колкото изглежда на пръв поглед. Знаеш ли колко заводи с поточни линии пустеят, които са правели коли преди години по целия свят?Тези активи - заводи и производствени линии са му активи днеска, но утре ще са му париви и ще го закопаят! Потенциално, хипотетично казано. Нио в китай се прави само на ишламе - умни са, поради тая причина. Никола се намести в един такъв вървежен завод за производсто на коли - но свободен години наред..."всичко тече всичко се променя"Тесла промени всичко и беше като заметръс за индустрията - така е, но тойота, фв, мерцедес, рено, нисан и т.н. не спят, а произвеждат десетките милиони коли и ги продават всяка година. Те са властелинните на пазара. Тесла е дисръптъра, но и оцеляващия. Останалите си имат вече заводите и мощностите. Верно отне им време да превключат на ев, ня бяха подговени, не очакваха това огромно желание за ев-та и натиск от правителствата и политиците. Обаче се окопитиха и за няколко години направиха продукти с които биха тесла! Поршето - би по бързина, Рено по цена, Кона по.. какво беше вече забравих. Мъск е умен, но не единствения умен. Инжинерната мисъл, математическите, програмни умения на германеца, японец и корееца не са за подценяване - те имат ресурси, които мъск няма в тексасистан.За мен мъск е гении, който промени индустрията, но други ще вземат печалбите от това, а не той. Неговия пай ще си остане малък според мен. Най-вероятно ще е купен или ще се слее, за да оцелее бранда, идеята или пък парите - зависи какво ще му бъде приоритета.Занимавам се с акции.
1
 
3
 
23
kane до: studioaa
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
не е така .Даже има един трик. Хората хдят и търсят закъсали електрички и ги купуват мого евтино от простите си стопани, които не разбират. и аз съм търсил ,но не успях в мимолетното време за товаЩе ви светна - те имат няколко хи;яди батериики/ май са към 2000/ и някои път дават дефекти. Колата я гледаш - супер, обаче не върви, защото когато само една батериика изтече се прекъсва веригата. Така може да се закупи много под пазарната стойност Ев-то, отваря му се батерииния пакет и се замерват кои са зле и се сменят само една две батериики и е 6+ колата за малко пари. Те обиконовенно се виждат изтекатаа клетка коя е - има в туба видеа за това.Прав си за батерията - тя си заминава то е ясно, но моторите вървят на практика вечно, ако тенекиите не са гнили, сменяш пакета и газ... или ток... :)))
1
 
3
 
22
kane до: studioaa
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
да, когато вируса удари, беше ясно кое ще върви и кое ще губи като сектори. Аз очаквах спад още миналата година - 2019 и бях започнал да излизам от пазара. Когато сп500 удари дъното на март 23 и по скоро седмицата преди това, аз бях инвестиран на около 15% само, обаче бях се разболял от нещо и нещо стана с мозъка ми и се се изплаших от спадовете и продадох тези си 15% почти на дъното / потвърдих равилото да се продава на дъно и купува на връх за масовия инвеститиор :) / и така реализирха около $11 000 загуби, дои и боновете си породадох - бях 100% в кеш за няколко седмици през март2020 и това ми беше грешката - аз очаквах края на света тогава, а той така и не дойде :) От април пак се върнах постепенно и напривих около 40% ръст, но не можах да бия пазара, той смятам за същия период е нагоре с около 45%, а техномогичните за които ти говориш май са ъп с около 60%. Това е истината - много малко успяват да бият пазара - гуруто Бъфет е прав!Ако аз гледам курсовите разлики и моите цифри ще се променят значително - но не го правя, за какво ми е, аз прости имам различни валути - доходността ме интересува, а не курсовете - аз не разбирам форекс пазара добе и нямам опит тамЕС и бг са по скоро дивидентно ориентирани, за разлика от уса -- ръст ориентиран пазар. така смятам аз от това което съм видял, и няма лошо. Системите като цяло са различни, еу е по консервативна, по малко се работи, регулирана и .т.н.има прични за всичко:) Успех пс. биткоина удари $33000 току що :)))))))) що за лукувица е това, интересно ми е как ще свърши всичко това :)))) здав купон е :)))
2
 
3
 
21
studioaa до: zelka007
преди 5 месеца
"бих се замислил за една 5-6-7 годишна такава ... знае ли се ... ем вървят ем ловят окото ..."Ти май не си разбрал, че 5-6-7 годишна електричка е с единия краг в автоморгата... Такъв тип кола изисква цялостно рециклиране на батерията 150-180 хил. км, а то струва почти колкото нова електрическа трошка - какъв е смисъла да се прави...
2
 
3
 
20
zelka007 до: kane
преди 5 месеца
:)))аз с акции не се занимавам , вероятно няма и да се занимавам , импа ме подкокоросва периодично , гледах разни неща в обслужващата ми банка , ама ми малеят парите от такава игра . много влагаш и чужди хора работят с тях и чакаш ... не е за мен . може да размисля за в бъдеще , не съм категоричен като теб ... аз това няма да правя , аз това няма да купувам ... :))) ... значи , малко по-различен ъгъл да ти отбележа как да оценяваш теслата като компания и да си обясниш ЗАЩО й оценяват акциите на това което би струвала като оборот и печалба след 10 години . той строи фабрики , да произвежда неща за които хората са готови да чакат с години , за да ги притежават . всичките му фабрики се пръскат от работа . виж натоварването на другите авто производители по фабрики , има го из нетът , не се достига лесно до него но го има тук там фрии , обикновенно е платена информация заводи с капацитет по 300х на година правят по 50-70х коли на година . масово не могат да си запълнят капацитите . от мен да знаеш , за да си преглеждаш когато оглеждаш някоя компания дето се занимава с производство , една машина или поточна линия е смятана да работи на печалба с натоварване от 70% от пълният им капацитет до 120% . под 70% натоварване работи на загуба , или има нещо изкуствено някъде което го крият . над 100% значи че работят извънредно за покриване на огромно търсене . дълго не може да работи над % натоварване качествено системата . нещо ще се случи или с качествто или с доставките или с финансовия поток . фабриката в тексас не я мисли , БВП на тексас е колкото на матушката ... :))) ... там строи фабрика за автомобили които вече са му капарирани с години напред . другото звено на компанията за мегабатерии има запълнен график за производство и инсталации отвъд 2023 и продължават да получават поръчки ... самият мъск знае , че за този момент компанията му е надценена , но в никакъв случай не е недооценена ... :))) ... нормално е да изкарат некой лев всичките големи държатели на акции в момента . не знам дали имаш достъп до инфо , кой от тях на каква цена е придобил сегашните си дялове и да видиш на каква цена ги е реализирал . после си умно момче , тегли чертата и ще разбереш защо са го направили ... :))) ... ще разбереш и защо няма да си продадат контролните дялове ... :)))за мен 100 бона за кола са доста кинти , не ги изкарвам лесно парите за да ги харча с такъв размах . но при първа възможност , след като има наблизо сервизна база на тесла и повече зарядни станции , а не една в пловдив , бих се замислил за една 5-6-7 годишна такава ... знае ли се ... ем вървят ем ловят окото ... все пак търсиме и раят на земята , нали ... :)))
0
 
3
 
19
studioaa до: kane
преди 5 месеца
Предполагам, че имаш много технологични акции защото твоята възвръщаемост съвпада с тази на NASDAQ. Аз имам акции само на 1 технологична компания т.е SAP и те са надолу за 2020... Хубаво, че си се сетил да изчистиш стари загуби и да избегнеш омразните данъци... Дивидентите са смешни навсякъде, а дивидентните акции бяха много слаби тази година... Всъщност слабият $ ми стопи печалбата, по едно време бях +30% почти, но спадът на $ и скапаната ваксина ми стопиха напредъка на наполовина. Както и да е - слаб $ и повечко инфлация и тогава годината ще е добра...
1
 
3
 
18
kane до: zelka007
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
аз уважавам импа. той е стабилен. иска да е като бъфет. фундаменталист е. и е прав. така се започва. това е абв-то, а и в бг това е правилното. и аз така започнах. ние си приличаме с импа повече отколкото се различаваме. така консервативно се правят по малко пари, но и по малко се губят. и човек като понатрупа опит някак узрява за повечето риск и когато/ ако го почуства го поема.има умни хора, може би като зелка, които виждат развитието и рускуват и печелят. Ръст ориентирани. Там са парите, не отричам, но аз не съм толкова умен и рисков, предпочитам бавно но по сигурно и за това резултатите ми не са добри, понякога плачевни бяха дори, 2020 е първата ми много добра година, дано и 2021 да е така за инвеститорите - вярвам в това. успехна всички спекуланти и инвеститорип.с.това исках да кажа:залозите на ръст компании са за мен по скоро спекула, но там са парите - успех зелка, но и риска е там. Искат големи печалби и улавят тендециите на пазара.Фундаменталисти като импа са по скоро инвеститори и умеят да чакат.Това е разликата за мен м/у спекулант и инвеститор ако говорим за екути. Аз започнах като импа, и сега съм по скоро зелка...:) . търся баланса м/у двете...:))