IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Бойчо Попов: В Investor.bg всеки ден избираме да надграждаме

Навръх 20-ия юбилей на Investor.bg главният редактор на сайта даде специално интервю за рубриката „Стратегии“ на списание „Мениджър“

11:40 | 14.04.21 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов. <em>Снимка: Investor Media Group</em></p>

Главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов. Снимка: Investor Media Group

През март тази година Investor.bg отбеляза 20 години от старта си в България и стана част от първата професионална платформа за излъчване на събития на живо – Investor Media PRO. Mного или малко са 20 години за развитието на една успешна медия, каква е тайната зад успеха й и какво предстои за икономическата журналистика и за Investor.bg в следващите години – на тези и още въпроси отговори главният редактор на Investor.bg Бойчо Попов в интервю пред Петър Хераков за рубриката „Стратегии“ на списание „Мениджър“. Публикуваме части от него тук:

20 години достатъчни ли са за една медиа да стане институция?

И да, и не - зависи от гледната точка и мястото на растежа на медията. Нека не забравяме, че в България има пазарна икономика, а с това и свобода за развитие на медии, от малко над 30 години. На този фон 20 години устойчиво развитие на специализирана във финансовите и икономическите новини онлайн медия е знаково. 

За историята на Investor.bg мога да напиша роман и той вероятно ще наподобява повечето книги за големите компании, които се раждат с началото на интернет. Ние стартирахме с кратки новини, а по-късно и с финансовия форум на Investor.bg, който и до днес продължава да е най-големият в България и сам по себе си се превърна в институция. В един и същи момент от развитието на сайта една банка избра да проведе през форума ни цялата комуникация за промените след приватизацията, а друга спря достъпа до сайта, което е повече от показателно за значението му и за професионалните общности, които са негови редовни читатели  и коментатори.

Постепенно с развитието ни, виждайки, че бизнесът има нужда от качествена информация и професионално подготвени новини и анализи, продължихме да работим в тази посока и да надграждаме – с теми, мнения, рубрики и формати, чрез които да сме полезни на аудиторията. Първи, и единствени в България, започнахме да следим важните борсови центрове всеки ден, предоставяйки на български език качествена информация за протичането на борсовите сесии в Азия, Европа и САЩ - на ежедневна база. Постепенно започнахме да организираме все повече специализирани бизнес и икономически събития, дискусии и форуми, с които да продължим мисията на форума и да дадем глас на професионалните общности. И до днес организираме тези събития и сме радостни, че имат голяма и лоялна аудитория. 

Трудно ми е да говоря за грешки на растежа, защото мисля, че до такива се стига, ако не вземеш навременни мерки. Или както често се казва – ако грешката на растежа се превърне в растеж на грешката.

Но да се върна на въпроса Ви – 20 години не са нито много, нито малко. Важно е как си ги използвал, а ние всеки ден избираме да надграждаме.

Най-голямата грешка на растежа, допусната за тези 20 години?

Трудно ми е да говоря за грешки на растежа, защото мисля, че до такива се стига, ако не вземеш навременни мерки. Или както често се казва – ако грешката на растежа се превърне в растеж на грешката.

Разбира се, за 20 години е имало грешки, от които сме си взимали поуки. До ден днешен, например, си мисля, че може би трябваше по-бързо да обновим мобилната версия на сайта, защото веднага след старта ѝ видяхме на практика колко важно е мобилното присъствие. Към момента над 70% от трафика на сайта идват от мобилни устройства, като ръстът на този трафик от години насам продължава да надвишава с много растежа от десктоп трафика. Но дори това не бих определил като грешка, а просто като част от развитието ни.

Кое е „любимото дете" на Бойчо Попов?  

Предпочитам да говоря за „любимото си дете“ като за все още неродено – специално за Investor.bg. Искрено вярвам, че новите проекти, с които отбелязваме юбилея ни, ще са много специални не само за мен, но и за целия екип. Предстои да започнем серия от лекции по data driven journalism във Висшето училище по застраховане и финанси, а след това да проведем и втори сезон на Академията ни за финансови анализатори, която организираме с бизнес университета. С нея ще дадем стипендия за обучение по финанси във ВУЗФ на един студент, който иска да се развива в сферата на бизнес журналистиката, а след това ще поканим на стаж при нас в Investor.bg, както и при партньорите ни в Bloomberg TV Bulgaria.

Много сме развълнувани и че станахме част от новата дигитална стрийминг платформа Investor Media PRO, която медийната ни група Investor Media Group, стартира, и  благодарение на която събитията ни вече ще могат да се гледат на живо от всяка точка на страната и Европа.

През тези 20 години станахме свидетели на огромни промени в медиите и техните формати. А сега накъде? 

Медиите ще стават все по-мултиплатформени, не на последно място и благодарение на промените в потребителските навици. Модерните медии ще предлагат различни медийни канали – статии, аудио продукти, като подкасти, и, разбира се, видео материали. Щастлив съм, че в Investor.bg правим всичко от гореизброеното, защото Investor Media Group от години развива такъв тип мултиканална стратегия и всъщност ние имаме привилегията да сме сред първите, които въвеждат иновативни формати.

Всъщност, именно по повод  20-тата годишнина на Investor.bg и като част от кампанията ни, Investor Media Group стартира новата дигитална стрийминг платформа за събития Investor Media PRO, за която споменах преди малко. Тя няма аналог на нашия медиен пазар и е изражение на точно такъв тип мултиканален проект, чрез който всеки може вече да гледа на живо част от специализираните конференции, дискусии и форуми, които ние и колегите от другите медии в групата организираме, дори да няма физическата възможност да ги посети на място. А ако е зает и няма възможност да ги гледа на живо – после може да си пусне записа.

Какъв е принципът - по-бързо, по-добре обяснено или по-интересно, кои са трите златни правила на един главен редактор и още ще откриете в интервюто на Петър Хераков с Бойчо Попов в мартенския брой на списание „Мениджър".

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:11 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

7
rate up comment 8 rate down comment 1
ing5rov
преди 3 години
гоните Работническо дело , ама сте далеч още ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 7 rate down comment 1
terziеv
преди 3 години
Положението с "медиите" е толкова трагично, че от немай къде станаха ***. Евтини. Грантови.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 6 rate down comment 1
Hahoto2
преди 3 години
Тъй като съм чел страхотни материали от Бойчо и сие, зная че имат, качества, талант и всичко нужно. За сега са избрали хапчето да си останат в матрицата на глобалистката илюзия, но пък винаги има надежда да изберат другото хапче. За това им пожелавам здраве и истинска творческа свобода!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 1
redcretin
преди 3 години
Какво надграждате бре, Гугъл Транслейт ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 4 rate down comment 0
doba
преди 3 години
Честит Юбилей на Редакцията и Бойчо, Живи и Здрави! И Късметлии!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 6 rate down comment 1
дядя Вова
преди 3 години
++100
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 1
michaelis23
преди 3 години
не знам как го избирате защото вече станаха години от как ви гледам, ама нещо или грешно сте избрали или не виждам никкъв напред или надграждане .... виждам само преписани глупости и то на килотон, т.е. в унисон с Комсомолската Демократична Сашовска партия, една истина и то зададена отгоре, е да ама тва не е надграждане тва е регрес, sorry тва е реалността ....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още