Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

"Градус" увеличи с 9% продажбите на вътрешния пазар

Компанията приключва деветмесечието с 21,669 млн. лв. печалба

"Градус" увеличи с 9% продажбите на вътрешния пазар

Снимка: "Градус"

Производителят на пилешко месо „Градус“ АД отчита за деветте месеца на 2021 г. 21,669 млн. лв. печалба при 15,37 млн. лв. за същия период на миналата година, според публикувания от компанията отчет в x3news.

Приходите от продажба на готова продукция растат за периода с 15% до 102,2 млн. лв., като са били 89 млн. лв. за деветмесечието на 2020 г.

Компанията увеличава с 9% продажбите си на вътрешния пазар от 71,7 млн. лв. за първите девет месеца на миналата гоина до 78 млн. лв. за деветте месеца на 2021 г. 

Още по темата

Продажбите в Европа намаляват с 10% до 17,2 млн. лв., а тези в трети страни растат с 56% до 26,3 млн. лв.
Докато продажбите на месо и разплодни яйца растат съответно със 7%  и 30%, при зърното е записано намаление от -5%.

Групата реализира спад в приходите от продажби на еднодневни пилета в размер на 2,5 млн. лв. или 21,51% в сравнение с отчетените през януари - септември 2020 г.

Ръководството на групата предвижда добри перспективи за реализация на месо и месни продукти в периода на възстановяване от пандемията, както и след това, без да изключва риска от бъдеща волатилност на ценовите равнища в сегмента.

При разплодните яйца се отчита значително покачване на пазарните цени на международните пазари.

Разходите за суровини и материали са се увеличили със 7,8 млн. лв., или с 13,53%, основно поради поскъпването на електроенергията и фуражите.

Отчетените разходи за персонала са намалели с 25 хил. лв., или с 0,12%, в сравнение със същия период на 2020 г.

Към 30 септември 2021 г. групата има 1274 служители при 1318 за същия период на 2020 г., като разходите за заплати намаляват с 25 хил. лв., или с 0,12%.

В плановете си дружеството включва увеличаване на броя на основните стада, на угоените бройлери, на реализацията на разплодни яйца, както и развитие на съществуващи и нови бизнес линии, свързани с производството на високомаржови хранителни продукти. 

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Оборотът на БФБ остава анемичен от началото на годината