Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини и анализи

Вече 70% от приходите на "Телелинк БСГ" се формират от България

Заради по-бързия растеж на разходите дружеството отчита умерен ръст на печалбата за деветмесечието от 3%

Вече 70% от приходите на "Телелинк БСГ" се формират от България

Снимка: Телелинк БСГ АД

Българският пазар става все по-важен източник на растеж за приходите на „Телелинк Бизнес Сървисис Груп“ АД. Към края на септември 2021 г. дружеството отчита 66% ръст на приходите на вътрешния пазар, които от своя страна формират 70% от постъпленията на групата.

Това става ясно от консолидирания отчет на компанията и междинния доклад за дейността, публикувани на сайта x3news.com.

„Телелинк БСГ“ увеличава нетните си приходи от продажби за деветмесечието, но още по-бързо растат и разходите на компанията. Затова и печалбата остава сравнително стабилна, като отчита умерен ръст от 3% за периода на годишна база.

Нетните приходи от продажби на компанията възлизат на 134,409 млн. лева към 30 септември в сравнение с 94,328 млн. лева година по-рано, нараствайки с 42%.

Общите приходи на дружеството, заедно с финансовите приходи и приходите от финансирания, възлизат на 136,736 млн. лева за периода в сравнение с 96,567 млн. лева година по-рано, което е с 41,6% повече.

Приходите от България са за 88,456 млн. лева към края на септември при 51,084 млн. лева към края на същия месец на 2020 г. Приходите от Средни Западни Балкани са 28,113 млн. лева към края на септември т.г. в сравнение с 35,014 млн. лева година по-рано. Почти 6,7 млн. лева са приходите от други балкански пазари, почти 6 млн. лева са от Югозападните Балкани, малко над 4,6 млн. лева са от Централна и Западна Европа.

Най-силен ръст на продажбите компанията отчита в регион Югозападни Балкани (Северна Македония и Албания) – 101%. Дъщерните дружества в Сърбия, Черна гора, Босна и Херцеговина и Словения (регион Западни Балкани) отбелязват минимален спад от 0,5% на приходите на годишна база за периода. Тези дружества формират 26% от приходите на „Телелинк БСГ“ за деветмесечието при 37% за аналогичния период на 2020 г.

Що се отнася до приходите от технологичните направления, с най-силен растеж за деветмесечието е „Програмни услуги“ – повече от 11 пъти, но то формира само 3% от нетните приходи на дружеството. Следват „Офис производителност“ и „Модерно работно място“ с по 206%. И двете направления формират по 39% от нетните приходи на дружеството.

Със 122% нарастват приходите по направлението „Центрове за данни“, а със 104% - „Хибридни облачни решения“. Първото формира 26%, а второто – 23% от нетните приходи.

С 30% на годишна база за периода намаляват приходите от направлението „Корпоративни мрежи“, като за една година делът му в приходите пада до 12% от 25%. Приходите по направление „Мрежи за данни“ падат с 25%, а „Решения за телеком оператори“ – с 21%.

Разходите за оперативна дейност обаче се увеличават с 48% за една година до 122,162 млн. лева от 82,642 млн. лева.

Номинално най-силно нарастват разходите за външни услуги за периода – с над 10 млн. лева до 37,142 млн. лева от 27,041 млн. лева година по-рано, или с 37,35%. С почти 1,3 млн. лева се увеличават разходите за възнаграждения – до 8,762 млн. лева от 7,481 млн. лева към края на септември миналата година, или със 17,12%.

Общите разходи за дейността възлизат към 30 септември на 124,767 млн. лева спрямо 85,04 млн. лева година по-рано, което представлява ръст от 46,71%.

Нетната печалба на „Телелинк БСГ“ за деветмесечието е в размер на 10,336 млн. лева в сравнение с 10,061 млн. лева година по-рано, като нараства с 3%.

Акциите на компанията поскъпват с 29,17% в последната година.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини и анализи
Оборотът на БФБ остава анемичен от началото на годината