Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Бизнесът на Baidu с умни устройства беше оценен на 2,9 млрд. долара

Той получи финансова подкрепа от компании като IDG Capital

Бизнесът на Baidu с умни устройства беше оценен на 2,9 млрд. долара

Снимка: Nelson Ching/Bloomberg

Китайският интернет гигант Baidu набра неназована сума за своето бизнес подразделение, което се фокусира върху бизнеса с гласови асистенти и умни устройства, пише CNBC.

Новото финансиране на “Smart Living Group” (SLG) на Baidu оценява този бизнес на 20 млрд. юана (2,9 млрд. долара). Citic Private Equity, Baidu Capital (инвестиционното звено на Baidu) и IDG Capital са участвали в кръга.

Baidu управлява платформа, наречена DuerOS, която определя като система за разговорен изкуствен интелект. DuerOS позволява на устройства да ползват гласовия асистент на Baidu, така че потребителите да си комуникират с хардуера чрез говор. Така например Baidu има собствена линия умни устройства с марката Xiaodu, която включва колонки и безжични слушалки, а всички те поддържат гласовия ѝ асистент.

Но DuerOS е и отворена платформа, което означава, че други производители на хардуер също могат да я инсталират на своите устройства.

Още по темата

Външното финансиране е финансова инжекция за едно от подразделенията на Baidu, което може да бъде ключ за нейния дългосрочен растеж, докато тя се сблъсква със силна конкуренция на своя основен бизнес. Baidu е най-голямата китайска търсачка и печели от реклама.

Китайският рекламен пазар обаче беше засегнат от коронавируса. Преди пандемията разходите за дигитална реклама в Китай се очакваше да нараснат с 13% през 2020 г. по данни на eMarketer. Търсачката сега оценява, че ръстът ще е с 5 на сто до 75,33 млрд. долара.

През последните няколко години Baidu се сблъсква с нарастваща конкуренция в областта на търсачките, след като местните интернет потребители продължават да се прехвърлят от уеб браузъри към т.нар. „супер приложения“ като WeChat на Tencent. Този тип приложения дават на потребителите достъп до услуги и търсачки в една обща платформа.

Baidu има собствено такова приложение – Baidu App, което продължава да расте, дневно активните му потребители достигнаха 204 млн. през юни.

Но част от стратегията на Baidu е да се опитва да диверсифицира източниците си на приходи, благодарение на което отправи поглед към области от изкуствения интелект до автономните коли и здравеопазването.

Baidu твърди, че инвестицията в Smart Living Group се очаква да бъде завършена през четвъртото тримесечие на 2020 г. Междувременно компанията води преговори с инвеститори за набирането на до 2 млрд. долара в рамките на три години за нова биотехнологична компания. Тя ще бъде отделна организация, която ще се фокусира върху изкуствения интелект за създаването на нови лекарства и даването на ранни диагнози за различни заболявания.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Основателят на Huawei призова Honor да стане реален конкурент на компанията