IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Денят на самотните сърца докара рекорд за Alibaba след провала на IPO-то на Ant

Потребителите са купили близо 16 млн. намалени продукта онлайн

11:49 | 11.11.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Qilai Shen/Bloomberg</em></p>

Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Китайската компания Alibaba обяви, че поръчките, направени през нейните сайтове за онлайн търговия в рамките на събитието ѝ за пазаруване "Ден на самотните сърца", са надминали стойността на 56 млрд. долара до сряда сутринта, след като внимателните към пандемията потребители са купили близо 16 млн. намалени продукта онлайн, предава Ройтерс.

Най-голямото събитие за пазаруване в света, което изпреварва Черния петък и Кибер понеделника в Съединените щати взети заедно, се простира в четири основни дни тази година, а досега поръчките към търговците в платформите на Alibaba са надвишили 16 пъти стойността на тези, които бяха направени в Amazon.com на нейното двудневно събитие Prime Day миналия месец.

Представянето вероятно ще бъде облекчение за Alibaba Group Holding, само седмица след като загуби около 10% от пазарната си капитализация. Това се случи, защото регулаторите отложиха листването на нейното звено за финансови технологии Ant Financial.

Събитието се провежда в условията на икономическото възстановяване в Китай, благодарение на овладяването на разпространението на новия коронавирус, а фактът, че границите са затворени означава, че повече хора харчат средства у дома. Представянето на събитието до голяма степен е смятано за показател за силата на китайската икономика след възстановяването от коронавируса.

Alibaba започна провеждането на Деня на самотните сърца през 2009 г., а тази година даде начало на продажбите по-рано, за да даде на по-малко известни марки възможност да достигнат до повече хора. Тя проведе предварителни намаления от 1 до 3 ноември, както и на обичайния си 11 ноември, а сега ще изчисли сумите от продадените стоки за 11 дни, а не за 24 часа.

Обичайно събитието включва различни елементи, като събитията на живо с Кейти Пери и Тейлър Суифт, които тази година бяха част от галата на Alibaba, но чрез стрийминг на живо.

Освен че предлага намаления на цените, Alibaba насърчава купувачите в различните си платформи да играят мобилни игри, да комбинират покупки от магазините ѝ и да правят поръчките си по-рано, за да получават по-добри оферти.

Към 12:30 ч. местно време на 11 ноември брутният обем на продадените стоки достигна 372,3 млрд. юана (56,3 млрд. долара), а поръчките надминаха рекордните 583 хил. за секунда, обяви Alibaba. Над 2 млн. продукта са включени в продажбите за първи път, което е два пъти повече спрямо миналата година, когато брутният обем на продадените стоки достигна рекордните 38,4 млрд. долара.

Над 340 млн. фирми, включително Apple, L’Oreal, Huawei Technologies и Nike, надминаха 100 млн. юана продажби, а 13 бранда – над 1 млрд. юана, обяви Alibaba.

Конкурентите JD.com и Pinduoduo, както и фирми като Douyin, китайската версия на TikTok на ByteDance, също провеждат събития на Деня на самотните сърца, който се пада в 11-ия ден от 11-ия месец от годината.

Още новини за технологичните компании можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:42 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още