IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Disney и Amazon – „приятели и съперници“ на пазара на стрийминг услуги

Медийните и технологични компании създадоха несигурни съюзи, сблъсквайки се с една от най-големите промени в историята на развлекателната индустрия

17:03 | 19.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Източник: Ройтерс</em></p>

Източник: Ройтерс

Когато Walt Disney стартира новата си услуга за стрийминг миналата седмица, тя имаше основен партньор - Amazon.com. Много потребители се свързват с Disney+ чрез дигиталното медийно приложение Fire на технологичния гигант. А уеб услугите на Amazon помогнаха на Disney да доставя филми и телевизионни предавания на зрителите чрез облачната си мрежа.

Но Amazon също така е и конкурент на Disney що се отнася до стрийминга. Те са пример за т. нар. „приятели и съперници“ - един от многото на разрастващия се пазар за онлайн телевизия, съобщават от Bloomberg.

Медийните и технологични компании създадоха несигурни съюзи, сблъсквайки се с една от най-големите промени в историята на развлекателната индустрия. Предоставянето на предавания и филми на потребителите онлайн изисква ново ниво на екипна работа между Холивуд и Силиконовата долина и това не винаги протича гладко.

Отне месеци на Disney да накара повечето големи компании за медийни устройства да се съгласят да поддържат новата й стрийминг услуга, което беше ключова стъпка за гарантиране на широко разпространение на Disney+. Amazon беше сред последните платформи, които се включиха и то само няколко дни преди старта миналата седмица.

„Фактът, че сте заедно в множество бизнес сфери, е проблематичен“, казва Санди Джап, професор в бизнес училището на университета в Емори и автор на книга „Партньорство с Frenemy“, книга за управление на корпоративните отношения. Половината от такива партньорства в крайна сметка не работят, допълва тя, цитирана от Bloomberg.

В миналото Disney разчиташе до голяма степен на трети страни за разпространение на съдържанието си, независимо дали това е доставчик на кабелна телевизия или верига киносалони. Сега компанията трябва да изгради нови отношения и те могат да се окажат деликатни.

Apple представи абонаментния си телевизионен продукт с голяма промоция на 1 ноември. Компанията също така разпространява услуги като Disney+ и Netflix чрез своя магазин за приложения и дигитални медийни плейъри.

Конфликтен се оказва и въпросът къде се рекламират услугите. Netflix спря да излъчва нови епизоди на сериали на Marvel (компания на Disney) като „Джесика Джоунс“ и „Лука Кейдж“, след като Disney отказа да поднови сделка за продажба на филмите си на услугата. Миналия месец се появиха новини, че Disney не позволява реклами на Netflix да се показват в нейната мрежа ABC.

Съперничеството се проявява дори на ниво членство в директорските бордове на компаниите. Джак Дорси от Facebook се оттегли от борда на Disney миналата година. Тази година главния изпълнителен директор на Disney Боб Игер напусна борда на Apple преди старта на Apple TV+.

Нещата могат да станат по-сложни, ако американското правосъдие успее да прекрати 70-годишно антитръстово споразумение, което забранява холивудските студия да притежават киносалони. Това може да доведе до медийни компании, които грабват вериги киносалони, въпреки че е трудно да се каже дали биха искали да го направят в ерата на стрийминга.

Проблемът с приятелите и съперниците съвсем не е нов. Amazon и Microsoft например се обединиха в области като дигиталните асистенти, а звеното за уеб услуги на Amazon е силен продавач на продуктите на Microsoft Windows Server. Но двете компании са яростни конкуренти в областта на облачните услуги. Netflix, най-голямата платена платформа за стрийминг, също е сериозен потребител на уеб услугите на Amazon.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:40 | 11.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още