Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн

Европейската комисия предложи да се забрани таргерирането по религиозни убеждения и други

ЕС иска да затегне правилата за политическата реклама онлайн

Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Европейският съюз продължава със стъпките за разширяване на технологичната регулация. Сега той предлага налагането на забрана медийните компании да насочват политически реклами към хора на база на техните религиозни убеждения или сексуална ориентация, съобщават от Европейската комисия.

ЕК предлага законодателство, което ще ограничи технологичните платформи, така че да не могат да таргетират отделните потребители на база на списък от категории, които според регулаторите са по-деликатни, в това число расата, политическите възгледи и здравния статус, без потребителите да са наясно с това.

„Изборите не трябва да бъдат състезание с неясни и непрозрачни методи. Хората трябва да знаят защо виждат дадена реклама, кой е платил за нея и каква сума и какви критерии за микротаргетиране са били използвани. Новите технологии следва да бъдат инструменти за еманципация, а не за манипулиране. Това амбициозно предложение ще доведе до безпрецедентна прозрачност на политическите кампании и ще ограничи непрозрачните техники за целево насочване“, коментира заместник-председателят на Комисията по въпросите на ценностите и прозрачността Вера Йоурова.

Съгласно предложението социалните мрежи ще трябва да разкриват повече данни за политическата реклама в платформите им, включително колко разглеждана е тя и какви критерии са използвани, за да се определи кой да я види.

ЕК предлага компаниите, които не се съобразяват с тези изисквания, да получават глоби в размер на до 5 на сто от годишните им глобални приходи, пише Wall Street Journal.

Още по темата

От ЕК посочват, че са нужни етикети за прозрачност, което означава, че политическата реклама трябва да бъде ясно обозначена като такава и да се предлага информация за това каква сума е похарчена за нея, какви са източниците на ползваните средства и каква е връзката между рекламата и съответните избори или референдуми.

Тези правила ще бъдат обсъдени от Европейския парламент и от Съвета, така че да се гарантира, че изборите за Европейския парламент през 2024 г. ще се проведат при спазване на най-високите демократични стандарти, допълват от ЕК.

Целта е новите правила да влязат в сила и да бъдат напълно приложение от страните в блока до пролетта на 2023 г.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Газпром придоби мажоритарен дял в най-голямата социална мрежа в Русия