Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германия подкрепя стартъпите си с 2 млрд. евро

Целта е младите компании да преминат през кризата и да имат достъп до капитал

Германия подкрепя стартъпите си с 2 млрд. евро

Снимка: Pixabay

Германия обеща да помогне на стартъпите, засегнати от коронавируса, с краткосрочна финансова помощ на стойност около 2 млрд. евро, пише Bloomberg.

Програмата е създадена специално за стартиращи компании, които могат да не успеят да получат подкрепата, която им е нужна, от по-широкия пакет мерки на правителството, пуснат миналата седмица. Това заявиха днес финансовият министър Олаф Шолц и министърът на икономиката Петер Алтмайер пред репортери в Берлин.

„За тези млади, иновативни компании класическите кредитни инструменти често не са подходящи“, посочва Алтмайер. „Така че пренасочваме 2 млрд. евро, за да увеличим рисковия капитал, така че кръговете за финансиране на иновативни германски стартъпи все пак да се състоят“.

Още по темата

Управляващата коалиция, начело с канцлера Ангела Меркел, в петък си осигури финално парламентарно одобрение на пакет от стимули за над 750 млрд. евро, с който да се адресират проблемите, породени от вируса.

Помощта първоначално не включваше стартъпите, но по-късно правителството обяви, че компаниите, които са на стойност над 50 млн. евро, ще бъдат приемани. Държавната банка за развитие KfW също разполага с около 500 млрд. евро за предоставяне на ликвидност на фирми, борещи се със спада в търсенето.

Младите старъпи без рисков капитал трябва да имат по-лесен достъп до финансиране, съгласно пакета, одобрен днес.

Германия следва стъпките на Франция в опит да помогне на стартъпите да преминат през кризата. Миналата седмица френското правителство одобри пакет на стойност 4 млрд. долара за стартиращи фирми.

Германските стартъпи набраха рекорднитр 6,2 млрд. долара евро финансиране през 2019 г., или с над една трета повече спрямо предходната година, сочи доклад на EY, публикуван през януари.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Новата прогноза на Broadcast разочарова, вероятно заради Apple