Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Как данните от онлайн обучението могат да помогнат на училищата?

Директорите и учителите получават много полезна информация от софтуера, през който учат децата, коментира Иван Господинов от "Образование без раници"

Онлайн платформите, през които се случва онлайн образованието в България, дават на учителите и директорите на училища много данни, които могат да им помогнат да управляват учебния процес по-добре. Това заяви председателят на сдружение „Образование без раници“ Иван Господинов в технологичния подкаст UpDate на Bloomberg TV Bulgaria.

„Надявам се много учители да са свикнали вече да работят с данни, просто защото това е едно от нещата, които ни дават тези платформи. Когато работим с данни, нещата са малко по-обективни, по-добре подредени. И за учениците е по-структурирано и по-ясно какъв им е успехът. Когато се пише една оценка, тя не дава цялостна яснота какво знае и какво не знае ученикът. Сега вече учителите имаме много по-конкретни измервания, в много случаи дори на ниво час. Знаем колко е внимавал даден ученик в часа или с колко от задачата се е справил“, коментира той.

По думите му е изключително по-трудно да се задържа вниманието на учениците онлайн.

„Според мен това е основният проблем на случващото се в момента. То не е задължително свързано с онлайн обучението, с платформите. Много ученици бойкотират обучителния процес, неискайки да се занимават със задачите достатъчно активно. Много бавно започват самите часове, докато учениците намерят материала, докато се ориентират“.

Още по темата

Фактът, че децата израстват със смартфон в ръка, не означава задължително, че са дигитално грамотни, допълни гостът.

„Това, че поколението израства със смартфони, не означава, че те наистина са технически и дигитално грамотни да ги използват. Тези деца ограничават употребата си на тези устройства до комуникация, социални мрежи, развлечения, музика. Малко съм скептичен към твърдението, че децата са израснали дигитално грамотни“, посочи той. „Много, и добри ученици, изпадат в не много мотивираща среда... Не е ясно това поколение, което в момента израства в една такава образователна среда, какво отношение ще има към образованието изобщо след години, когато завърши“.

В кои случаи дигиталното образование се превръща в препятствие за учениците, колко деца изпадат от учебния процес заради липса на нужните устройства и има ли България визия за развитието на образователната си система можете да чуете в записа. 

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Didi получи благословията на акционерите си за отписване от борсата в Ню Йорк