IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lenovo предупреди за потенциално повишение на цените в отговор на митата от САЩ

Новините изпратиха цената на акциите ѝ до двумесечно дъно

09:34 | 15.08.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Китайската компания Lenovo предупреди, че ще трябва да повиши цените на продуктите си, ако американските мита бъдат увеличени, което изпрати цената на акциите ѝ с 6,5% надолу до двумесечно дъно, предава Ройтерс.

Предупреждението на фирмата беше отправено в момент на нарастваща бизнес несигурност заради търговската война между САЩ и Китай, което я накара да предупреди, че прогнозата ѝ остава колеблива. Последното пък засенчи по-добрите резултати за тримесечието, които надминаха очакванията на анализаторите, след като по-високите продажби на персонални компютри помогнаха на компанията да увеличи повече от два пъти печалбата си.

Тази седмица американският президент Доналд Тръмп заяви, че ще отложи налагането на допълнителни 10-процентни мита върху произведени в Китай продукти, включително таблети и лаптопи, до декември, но през септември ще влязат в сила митата върху настолните компютри.

Председателят на Lenovo Ян Юенцин пък предупреди, че цените, на които се предлагат продукти като персонални компютри и смартфони, ще се увеличат, ако американските мита върху китайски внос бъдат повишени.

Той уточни още, че пренасочването на производството извън Китай за избягване на митата от САЩ също ще доведе до покачване на цените, макар че глобалното производство на Lenovo ѝ позволява да е по-гъвкава. И все пак компанията уточни, че остава ангажирана с Китай.

Световният пазар на персонални компютри нарасна с 1,5% през тримесечието до юни, след като записа спад в две поредни тримесечие, докато заплахите от увеличаването на американските мита върху вноса на китайски стоки натежава.

Lenovo излезе големият победител от възстановяването на глобалния пазар на персонални компютри през второто тримесечие. Позовавайки се на данни от индустрията, компанията заяви, че е достигнала 25,1% пазарен дял през периода.

Приходите от звеното за персонални компютри и умни устройства са скочили с 12 на сто, докато тези на бизнеса с мобилни устройства са се свили с 9%. Първото подразделение генерира повече от три четвърти от общите приходи, които пък са се увеличили с 5%.

Нетната печалба е нараснала до 162 млн. долара през тримесечието, завършило през юни, в сравнение със средната прогноза на девет анализатори за 154 млн. долара. Приходите са достигнали 12,51 млрд. долара, отговаряйки на очакванията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:41 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още