IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tencent отчете най-силния си растеж от 7 години

Резултатите на компанията са насърчени от бизнеса ѝ с игри и от онлайн рекламата

15:53 | 15.11.17 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Китайската компания Tencent Holdings отчете най-силния си растеж от повече от седем години, радвайки се на успеха на игри като „Honour of Kings” и бързото развитие на нейния бизнес с интернет реклама, пише Bloomberg.

Tencent отчете 61% скок на приходите до 65,2 млрд. юана (9,8 млрд. долара) за тримесечието, завършило през септември, като надмина прогнозата за 61 млрд. юана. Това е най-големият ръст на приходите от продажби от 2010 г., когато приходите ѝ бяха едва една четиринадесета от сегашното ниво. Печалбата също надмина прогнозите.

Tencent, която притежава чат приложението WeChat, продължава да предлага хитови игри, докато залага на показването на по-умни реклами на своите над милиард потребители.

Мобилната игра „Honour of Kings" помогна за увеличаването на приходите от игри за смартфони с 84% през периода. Tencent, която притежава 12% дял в компанията майка на Snapchat – Snap, в момента търси нови източници на растеж в облачните и финансовите услуги, както и в сферата на киното и музиката.

„Игрите ще останат ключов източник на приходи и в бъдеще“, коментира Бенджамин У, анализатор в базираната в Шанхай консултантска компания Pacific Epoch. “Ключовото заглавие "Honor of Kings" ще запази брутните си приходи през следващата година“.

Нетната печалба е скочила с 69% до 18 млрд. юана, също надминавайки очакванията за 15,8 млрд. юана.

Книжата на Tencent приключиха борсовата сесия с 1,3% спад на цената, преди финансовият отчет да бъде обявен. Акциите на Naspers, основен акционер в компанията, повишиха стойността си в Йоханесбург с 4,1% до рекорден връх.

„Вярваме, че през 2018 г. компанията ще запази темпа на растеж чрез пускането на силни игри. Отложените през 2017 г. корейски игри ще се появят следващата година“, посочва У.

Все още прохождащият финансов бизнес и този с рекламата в WeChat също са свързани с амбициите на Tencent да изравни сили с гиганти като Alibaba Group Holding или Facebook. Приходите от онлайн реклама са нараснали с 48% през тримесечието.

В дългосрочен план компанията инвестира милиарди долари в проучвания в сферата на изкуствения интелект. Tencent твърди, че е разработила система за автономно шофиране.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 01:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още