Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Disney разочарова с по-малко абонаменти за Disney+

Въпреки това някои анализатори са оптимистично настроени за стриймимг услугата

Disney разочарова с по-малко абонаменти за Disney+

Снимка: Bloomberg LP

Развлекателният гигант Walt Disney остава под влиянието на коронакризата, а успехът в стрийминг бизнеса също се забавя значително в началото на годината.

След брилянтния старт на онлайн видео услугата Disney+ конкурентът на Netflix започна да страда от липса на хитови сериали и филми през последното фискално тримесечие. Групата също така усеща ефектите от премахването на ограниченията. След като кината получиха разрешение да отворят отново, а спортните събития се провеждат с публика, Disney вече не печели толкова много абонати в стрийминг бизнеса, колкото в средата на кризата. Тъй като пандемията до голяма степен парализира останалата част от развлекателната империя на Disney, компанията зависи от стрийминг услугите си.

За разлика от предишните тримесечия, Disney+ този път не успя да подобри показателите си. Видео услугата завърши първото тримесечие на 2021 г. с почти 104 млн. абонати, както обяви в четвъртък след затварянето на американския пазар Disney. Това значи добавяне на само около 9 милиона за трите месеца. Анализаторите очакваха средно значително повече. Disney+ стартира през ноември 2019 г. и оттогава нараства бързо.

Инвеститорите реагираха разочаровано на данните, книжата се обезцениха в следборсовата сесия с около 4%. 

Още по темата

Тримесечният отчет на компанията нямаше кой знае какво друго да предложи. Приходите за цялата група са спаднали на годишна база с 13 процента до 15,6 милиарда долара (12,9 милиарда евро). Печалбата нарасна до 901 милиона долара, което съответства на почти двойно по-висока сума спрямо предходната година. Високите разходи поради пандемията и много по-високите данъци преди година обаче доведоха до колапс на печалбата по онова време - с 90 процента.

В нормални времена увеселителните паркове на Disney, курортите и круизите допринасят значително за продажбите, но пандемията спря бизнеса. Големите тематични паркове като Disney World и Disneyland вече са отворени отново, но поради пандемията - някои със значителни ограничения. Подразделението отчете спад от 44% в продажбите през последното тримесечие и претърпя оперативна загуба от 406 млн. долара.

Холивудските студиа на създателя на Мики Маус също продължават да страдат от кризата. От една страна, ограниченията забавят продуцирането на филми и сериали, от друга страна много кина все още са затворени.

Единственият блокбъстър на Disney досега тази година, "Рая и последният дракон", се излъчва значително по-малко, отколкото компанията е свикнала, макар че беше пуснат както в киносалоните, така и в стрийминг услугата. Като цяло подразделението за медии и развлечения, което включва и класическия бизнес с кабелни телевизии и стрийминг услугите, увеличи продажбите с едва 1 процент.

Акциите на концерна се обезцениха до 168,93 долара за брой в следборсовата търговия след публикуването на резултатите. Акциите поевтиняха с 1,6% тази година до края на четвъртък в Ню Йорк.

Дори и със забавянето по отношение на добавянето на нови абонати Disney+ е „много по-успешен, отколкото някой е предполагал“, казва пред Bloomberg Маркъс Хансен, анализатор от Vontobel Quality Growth. А все пак тя има накъде да се разширява. Disney+ трябва да стартира в Малайзия на 1 юни и Тайланд на 30 юни. Латиноамериканската услуга Star + трябва да се появи на 31 август.

„Disney все още има място за бягане", казва Хансен.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Blue Origin продава на търг пътуване в Космоса с Джеф Безос