Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

И Blackstone откри гумените ботуши

Финансовият инвеститор влага 200 млн. долара в Crocs

Американският инвестиционен фонд Blackstone очевидно вярва в бъдещето на пластмасовите обувки от марката Crocs. Blackstone инвестира 200 млн. долара (145 млн. евро) във финансово нестабилното дружество, както обяви производителят на обувки в неделя.

Инвеститорът придобива от Crocs конвертируеми облигации с лихва от шест процента годишно. Blackstone може да конвертира облигациите по всяко време в рамките на три години в акции, ако цената на книжата на Crocs надвиши стойността от 29 долара в 20 последователни дни на търговия. Тогава Blackstone би имал дял от 13 на сто от Crocs. 

Още по темата

Производителят на обувки, основан през 1999 г. в американския щат Колорадо и котиран от началото на 2006 г. на фондовата борса, е в сериозна беда. Приходите за четвъртото тримесечие ще бъдат в долната част на посочената цел от 220-225 млн. долара, обяви Crocs. 

Това ще означава загуба от 23 цента за акция. През есента компанията понижи финансовата си прогноза за годината, като посочи, че продажбите ѝ ще бъдат с цели 25 млн. долара по-малко от първоначално очакваното. Освен това маржовете на печалбата ѝ сериозно са изтънели, отчасти тъй като Crocs засили маркетинговите си дейности в опит да увеличи продажбите.

Акциите на Crocs, които преди 18 месеца струваха по 22 долара, в момента се разменят за 13,33 долара. В понеделник главният изпълнителен директор на Crocs Джон МакКарвъл обяви, че ще напусне компанията в края на април.

С парите от Blackstone Crocs ще финансира главно предварително обявеното обратно изкупуване на акции на стойност 350 млн. долара. Свободно търгувани след това ще са само 30 на сто от акциите.

Инвестицията на Blackstone е "вот на доверие" за компанията и за марката, каза МакКарвъл. Crocs ще се възползва от опита на финансовия инвеститор по отношение на "финансовите въпроси, връзките с клиенти, продажбите и марката".

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Димитър Вучев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
LVMH смени рязко курса по отношение на сделката за Tiffany