Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайците вече не са почитатели на коняка и адаптираното мляко от Европа

Nestle съобщава за категории като бебешка храна, които са забавили растежа си до едноцифрено число

Китайците вече не са почитатели на коняка и адаптираното мляко от Европа

Източник: Ройтерс

Три от най-големите европейски компании за потребителски стоки сигнализираха за забавяне на търсенето в Китай, съобщава Bloomberg.

Френската компания за спиртни напитки Pernod Ricard заяви, че растежът на компанията в Китай се е забавил до 6% през последните три месеца, по-малко от една четвърт спрямо година по-рано.

Nestle заяви, че продажбите в страната са без промяна за първите девет месеца, докато Unilever съобщи, че бизнесът там "забави малко ход" през последното тримесечие.

Още по темата

Цената на акциите на Pernod Ricard спадна с 3,3% на борсата в Париж, на Nestle - с 1.6%, а при Unilever промяната беше съвсем малка.

Последните актуализации добавят въпроси относно перспективите пред чуждестранните марки на най-динамичния потребителски пазар в света.

Китай посочи, че тази година растежът може да бъде най-бавният, тъй като страната се бори с предизвикателства като търговската война със САЩ, избухването на африканска чума по свинете и продемократичните протести в Хонконг.

Въпреки че Китай се надяваше, че местните потребители ще компенсират и ще намалят зависимостта на нацията от износа, тенденциите показват съкращаване на разходите, тъй като доверието намалява.

Продажбата на стоки като автомобили и домакински уреди също  забави своя темп на растеж, а компании като Haier Electronics Group Co. и Henkel AG, която прави козметика и лепила, отбелязаха по-слабо търсене и при по-малоразмерните покупки.

Pernod Ricard сподели, че в някои барове и ресторанти в Китай се наблюдава занижено търсене на алкохолни напитки, въпреки че е рано да се правят прогнози. Реалният показател ще бъде продажбата на спиртни напитки по време на китайската Нова година в края на януари, казва главният изпълнителен директор Александър Рикар.

През третото тримесечие продажбите на Unilever на развитите пазари падат с 0,1% , като се наблюдава отклонение на потребителите от големите марки и насочването им към по-малки брандове, предлагащи продукти със занаятчийска стойност.

За луксозната индустрия, включително първокласни напитки, модни стоки и чанти от висок клас, Китай е основният двигател на растежа. Тук сигналите са смесени, като миналата седмица  LVMH - собственикът на Louis Vuitton и Dom Perignon - отчете добър растеж въпреки спада в Хонконг.

Nestle съобщава за категории като бебешка храна, които са забавили растежа си до едноцифрено число. Ражданията в Китай отчитат спад след кратък бум преди няколко години поради политика на  облекчения при отглеждането само на едно дете в семейството.

Общите продажби на най-добрите 100 търговци на дребно в страната, включително гиганти като Alibaba, намаляват, според данни на Capital Economics. И дори по време на Златната седмица в Китай по-рано този месец годишният растеж на вътрешния туризъм е по-малък, отколкото година по-рано.

По статията работиха: Десислава Йорданова, редактор Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Спадът на технологичните акции изтри 15 млрд. долара от богатството на Илон Мъск