IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кралски приходи за кралския клуб

Реал Мадрид ще излезе като победител от полуфиналния сблъсък за Шампионската лига срещу Барселона, или поне що се отнася до приходите от мача

12:20 | 27.04.11 г.
Автор - снимка
Създател
<p><i>Снимка:</i> Ройтерс</p>

Снимка: Ройтерс

Реал Мадрид е продал около 4500 „премиум“ билети за полуфиналния мач от Шампионската лига, някои от които струват 1652 евро и включват вечеря в ресторанта Пуерта 57 на „Сантяго Бернабеу“. Тези места ще гарантират толкова приходи за деветкратния европейски шампион, колкото и останалите 75 000 обикновени билети, и ще помогнат на Реал да остане пред Барса като най-големия футболен отбор по продажби, както твърдеше и вече бившият президент Рамон Калдерон, пише Bloomberg.

“На пръв поглед изглежда скъпо, но ако това е цената, която хората са готови да платят, то тя е справедлива”, е заявил самият Калдерон пред агенцията.

„Реал“ увеличи приходите си от стадиона и членския внос със 110% до 148,6 милиона евро за годината до юни 2010 г., в сравнение с преди пет години, след като инвестира 190 млн. долара в изграждането на три ресторанта, включително и на въпросния Пуерта 57, както и на цял пакет от VIP събития и помещения.

Приходите на „Реал“ нараснаха с 20 млн. евро през миналата година, след като клубът бе домакин на финала на Шампионската лига между италианския Интер и германския Байерн Мюнхен. Тазгодишният финал ще бъде на Лондонския „Уембли“, а в другия полуфинал се срещат Манчестър Юнайтед и Шалке. Снощи британците победиха като гости коравия немски отбор с 2 на 0.

Барселона пък ще иска по 750 евро за своите най-скъпи пропуски за реванша на 3-и май на „Камп Ноу“. Барса е успяла да продаде досега малко вип билети, защото по-голямата част от вип зоната е разпродадена още преди началото на сезона на абонаментен принцип.

Каталунците не разполагат с ресторант, нито с луксозни помещения. Преди пет години на третия етаж на на „Камп Ноу“ бяха изградени няколко вип зони. През миналата година отборът отказа редизайн на стадиона си на прочутия архитект Норман Фостер, за който трябваше да плати 250 млн. евро. За фискалната 2010 г. Барса е имала приходи от 115,4 млн. евро от билети и членски такси, което представлява ръст от 54% спрямо 2005 г.

„ВИП зоните са по-големи и блестящи при Реал Мадрид“, заяви Хосе Мария Гей, професор по счетоводство в университета в Барселона, който е автор на годишния доклад за финансовото състояние на испанските футболни клубове. „А хората обичат блясъка“.

Кралският клуб е бил по-активен от Барса по отношение на продажбите, откакто клубът беше оглавен от Флорентино Перес през 2000 г., отчасти заради трансферите на звезди като Дейвид Бекъм и Кристияно Роналдо. Така Реал успя още през 2005 г. да изпревари по продажби доскорошния хегемон Манчестър Юнайтед.

Барселона е на второ място по продажби в света според последния доклад на Deloitte LLP от февруари. За сметка на това каталунците доминират на терена, като спечелиха испанското първенство четири пъти за последните шест години, както и Шампионската лига през 2006 и 2009 г. Лионел Меси и Шави Ернандес са звезди, за които Барса не плати и стотинка, защото са част от младежкия й отбор. Реал пък успя да спечели Шампионската лига за последен път през 2002 г.

Преди седмица стана ясно, че Барселона и Реал Мадрид са спортните клубове, които в световен мащаб плащат най-добре на своите играчи – средно над 7 млн. долара на играч на година.

Облицованият с дърво „Пуерта 57“ ( на български „Вход 57“ - бел. ред.) разполага с около 100 места и изглежда малко „буржоазно“, пише специализираното издание Travel + Leisure. Сред специалитетите на ресторанта са миди, октоподи и чушки, пише още изданието.

Феновете, които са настанени на втория етаж на стадиона, ще се насладят на вечеря тип „бюфет“, включваща консервирана шунка, тортила и червени вина. Безплатният бар в „Пуерта 57“ е отворен един час преди и половин час след мача.

„Реал може да направи дори повече по отношение на корпоративни събития, защото в столицата има повече компании отколкото във втория по големина град“, твърди и Естеве Калзаса, бивш шеф на маркетинг отдела на Барселона.

Корпорации и богаташи все още плащат доста добри суми за „премиум“ билети, независимо че Испания от две години е в рецесия – до снощи непродадени са били едва 80 вип пропуска за мача довечера.

Безработицата в иберийската страна е повече от 20%, а повечето домакинства се опитват да обуздаят разходите си в опита си да изплащат заеми и дългове, взети през продължилия десетилетие бум в сектора на недвижимите имоти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:53 | 05.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още