IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Автомобилните дилъри в САЩ извличат максималнa полза от недостига на чипове

Въпреки големите печалби някои дилъри се опасяват, че продажбите ще секнат, когато запасите им свършат заради проблемите на автомобилните производители

21:49 | 27.04.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Chris Ratcliffe/Bloomberg</em></p>

Снимка: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Майк Боушър повдига учудено вежди, когато разбира, че още един клиент в един от неговите шоуруми, предлагащи модели на Buick-GMC близо дo Атланта, се е съгласил да заплати цялата сума от 71 хил. долара за кросоувъра GMC Yukon XL Denali, който все още се сглобява във фабриките на General Motors.

Клиентите знаят кога чаканите от тях автомобили пристигат в шоурумите на Боушър, като проверяват онлайн инвентара в обектите му в региона. Те са готови да изчакат повече от седмица и да платят цялата сума наведнъж, за да получат това, което искат, пише Ройтерс.

Редица автомобилни производители, сред които личат имената и на GM, Ford Motor и Toyota, ограничават производството през тази година заради глобалния недостиг на чипове. Въпреки че индустрията е силно помрачена от проблемите с доставките, автомобилните дилъри преживяват нов ренесанс. 

„Клиентите влизат и просто казват: Взимам това“, изтъква Боушър.

Това гарантира рекордни печалби за автомобилните дилъри.

Печалбата на AutoNation Inc., най-голямата верига от шоумури в САЩ, нараства почти тройно, като брутната печалба за превозно средство скача с 61% до над 2700 долара през първото тримесечие.

Конкурентът Lithia Motors отчита ръст на печалба от продажбата на нови превозни средства в размер на 33% до 2910 долара.

Тази тенденция вероятно няма да приключи скоро, тъй като много представители на автомобилната индустрия очакват недостигът на чипове да се задържи до 2022 г.

Главният изпълнителен директор на дилъра на моделите на Toyota в Мейн Prime Automotive Group Тод Скелтън изтъква, че към средата на април той разполага с 62 автомобила в сравнение с обичайните 300.

„Започваме да изчерпваме това, което имам на склад, като в същото време не се очаква ново запълване на инвентара“, споделя Скелтън, чиято компания разполага с 32 шоурума в Ню Йорк, Ню Джърси и Нова Англия, покривайки множество автомобилни марки.

Скелтън се вълнува от въпроса дали намаленото предлагане в крайна сметка ще помрачи печалбата въпреки по-високия марж.

Търсенето не нараства само при новите автомобили. Цените на употребяваните превозни средства също се покачват, изтъкват дилърите.

„Ако внезапно спре предлагането на новия Santa Fe, ще потърся версията от 2019 или от 2020 г.“, споделя Андрю ДиФео, управител на шоурум на представителство на Hyundai във Флорида.

Не всеки дилър обаче приема ситуацията толкова оптимистично.

Джим Сивит, собственик на търговско представителство на Ford в Диърборн, Мичиган, заяви, че дилърите, които празнуват сега, могат да пострадат по-късно, ако запасите продължат да се свиват.

„Те приемат това като светлина в края на тунела, но насреща си имат товарен влак“, посочва Сивит. „Разполагам със 150 автомобила. Очаквам да пристигнат още около 30 другата седмица. Ще продам 225 за месец. Защо да се радвам сега“, пита той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:17 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още