Американският производител на електромобили Tesla Inc. вярва, че ек на шофьорската седалката по време на фаталната катастрофа с Model S в Тексас по-рано този месец имало чове, въпреки че концернът не е успял да извлече всички данни от превозното средство, съобщава Bloomberg.
Ларс Морави, вицепрезидент в Tesla по автомобилно инженерство, заяви в понеделник по време на представянето на тримесечния финансов отчет на компанията, че тя работи с Националната администрация за безопасност на движението по пътищата и Националния съвет за безопасност на транспорта, две американски агенции, които разследват катастрофата.
„Успяхме да открием, че воланът наистина е деформиран, което означава, че има вероятност някой да е бил на шофьорската седалка по време на катастрофата“, споделя Морави.
59-годишният Уилям Варнър и 69-годишната Еверет Талбот загиват на 17 април, когато автомобил Model S се удря в дърво и се запалва в Уудлендс, луксозен квартал в покрайнините на Хюстън. Според полицията не е имало никой на шофьорското място, като това становище предизвика спекулации, че причина за катастрофата може да е била някаква неизправност в системата за асистиране на шофьора Autopilot.
Пожарната служба в района, която също пристига на мястото на инцидента, потвърждава липсата на човек на шофьорското място.
За момента от Националния съвет за безопасност на транспорта не са публикували информация от разследването.
В понеделник (26 април), след края на редовната сесия, Tesla публикува данните от своя тримесечен отчет, регистрирайки рекордно висока печалба, тъй като концернът за момента успява да избегне недостига на чипове, който скова голяма част от глобалната автомобилна индустрия.
Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск настоява за увеличаване на производството и поддържане на статута на Tesla като най-големия производител на електромобили в света.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
Как да общуваме ефективно с партньора?
преди 4 години прав е колегата... Tesla has made a deliberate decision to not use lidar, which Elon Musk has called "stupid, expensive and unnecessary." отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години Теслите използват "радарни сензори с милиметрови вълни" , а не Лидар ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 години законът на дарвин ... нема лабаво . опитали са се да излъжат асистента и са успяли . не са могли да се порадват обаче на успеха си ... за 500м кой знае как е ускорила теслата , за да не може да хване лидара дърветата и да спре ... :))) ... при челен удар с над 100км/ч всичко е късмет , няма значение колата ... зачетох , че в в колите на GM камера следи очите на шофьора при включен асистент , и ако отклони поглед от пътя , автомобила спира ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар