Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.

Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър по спад на емисиите

България е с най-високи въглеродни емисии от нови леки коли в ЕС за 2020 г.

Снимка: Bloomberg L.P.

България отчита най-високите нива на емисии на въглероден диоксид от нови автомобили, продадени в Европейския съюз (ЕС) през 2020 г., сочат данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA).

През изминалата година средното ниво на въглеродни емисии на новите коли на българския пазар е 133 грама на километър (г/км). На второ място се нареждат Полша и Кипър с по 125 г/км, следвани от Словакия и Естония (121 г/км) и Чехия (120 г/км). Румъния отчита нива от 115,4 г/км, докато при Хърватия и Словения стойностите достигат съответно 112,2 г/км и 114,1 г/км. Нивото в Гърция е 107,3 г/км.

Общо за ЕС нивото на въглеродните емисии при новите автомобили е 108,2 г/км, като най-ниски стойности са отчетени от скандинавските страни, Исландия, Белгия, Франция и Португалия.

Спрямо данните за 2019 г. България се нарежда на предпоследно място след Кипър в Европа по размер на спада на средното ниво на емисиите. През миналата година нивото на въглеродните емисии при новите автомобили, продадени в България, се е свило с 3,3% спрямо 2019 г. Единствено Кипър показва по-слаби данни – спад от 1,4%. Най-голямо понижение регистрира Норвегия – 36,2%, следвана от Исландия (29,8%) и Швеция (22%). Спадът за ЕС е 11,3%.

Нивото на средните емисии на въглероден диоксид при новите леки автомобили в ЕС през 2020 г., отчита най-голямо понижение на годишна база – 11,3%, като се свива с 22,4% спрямо данните за 2010 г., според проучване на ACEA.

През миналата година средните въглеродни емисии при новите леки превозни средства в ЕС достигат 108,2 г/км в сравнение със 122 г/км през 2019 г. и 139,4 г/км през 2010 г.

При продажбите на нови леки коли, разделени по емисионни класове, през 2020 г. най-голям е делът на автомобилите с ниво на емисии от 96 до 130 г/км – 59%, следвани от превозните средства с емисии до 95 г/км и колите с нива на въглероден диоксид над 130 г/км.

Данните показват, че 80% от продадените в ЕС нови автомобили имат нива на емисии под 130 г/км. В същото време делът на превозните средства, отделящи емисии над 130 г/км, намалява спрямо предходните години, където нивата варират от 22% (2016 г.) до 36 на сто (2013 г.).

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (30)

   1| 2| 3    
0
 
1
 
30
bgMan до: khao
преди 1 месец
И между другото нали каза, че караш автомобил еко 6. Не знам кога си го купувал, но ако се поразговориш с продавачите на автомобили ще чуеш точно това, което ти пиша. Въпрос само на няколко години е, но го въведоха като задължително изискване за новите автомобили продавани в ЕС още през 2018г.
0
 
1
 
29
bgMan до: khao
преди 1 месец
Защото при старият начин няма как да се насърчи изминаването на едни и същи километри с екологичен двигател. Или да се обложи изминаването на същото разстояние с неекологичен такъв. Просто освен всичко друго ще въведат допълнителен екоданък на база изминати километри + изразходвано гориво затова. Още ли ти изглежда като някаква конспирация?
1
 
1
 
28
khao до: Solar Power
преди 1 месец
Няма профилна снимка
тук имаме три данъка.. акциз, винетки за *** на пътя и данък за колата.ек така, само защото я имаш.
1
 
3
 
27
data до: zelka007
преди 1 месец
И да старите таралясници не отделят азотни окиси заради по обогатена смеси с който работят . Между другото азотните окиси са много по опасни съединения от цо
1
 
3
 
26
data до: zelka007
преди 1 месец
Ми ще трябва да те разочаровам. Новите двг-а горят много по ефективно и намалила отделянето но цо , обаче това води до повишаване на температурата и от там на азотните окиси . Накратко връзката между цо и азотните окиси е обратно пропорционална

Още от Новини
Daimler и Stellantis инвестират в производител на твърдотелни батерии