Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Daimler, Volvo и Traton създават европейска зарядна мрежа за електрически камиони

Трите компании ще инвестират общо 500 млн. евро в създаването на съвместно предприятие, което ще изгради поне 1700 зарядни станции до 2027 г.

Daimler, Volvo и Traton създават европейска зарядна мрежа за електрически камиони

Снимка: Jasper Juinen/Bloomberg

Германският автомобилен концерн Daimler AG, шведската Volvo AB и Traton SE планират да създадат съвместно предприятие за високоефективна мрежа от зарядни станции за електрически камиони и автобуси в Европа, за да могат ангажираните с проекта производители да отговорят на по-строгите регулации относно емисиите на Европейския съюз (ЕС), съобщава Bloomberg. 

Концерните ще инвестират 500 млн. евро за поне 1700 зарядни станции, които ще трябва да бъдат изградени до около 2027 г. Обектите ще се захранват единствено чрез зелена енергия.

Още по темата

Броят на станциите ще нарасне значително с течение на времето чрез включването на още партньори, както и чрез публично финансиране, заявиха компаниите, които в началото ще притежават равни дялове в съвместното предприятие.

„Поставяме необходимата основа за постигане на пробив за нашите клиенти, за да осъществим трансформацията към електрическа мобилност чрез създаване на европейски лидер по отношение на зарядната инфраструктура“, заяви главният изпълнителен директор на Volvo Мартин Лундстед.

Секторът на тежкотоварните превозни средства, който разчита до голяма степен на дизеловите двигатели, е изправен пред затягане на регулациите за емисиите на парникови газове в рамките на т.нар. европейски Зелен пакт, който има за цел да осигури климатичен неутралитет на континента до 2050 г. Въпреки че броят на зарядните станции за електрически леки коли нараства значително в много региони, мрежа за тежкотоварния транспорт в момента все още не съществува.

„Изключително важно е изграждането на правилната инфраструктура да върви ръка за ръка с пазарното реализиране на въглеродо неутрални камиони по пътищата“, посочва ръководителят на Daimler Truck Мартин Даум.

Съвместното предприятие между трите компании, което ще бъде обявено в края на годината, ще бъде регистрирано в Амстердам.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
2
 
5
bgMan до: Shadow1
преди 10 месеца
Има доста но са само в тестова фаза, не за серийно производство. Най-много им се иска заедно с електрификацията да махнат шофьорите от тях, защото тогава при превозите няма да има нужда от задължителни спирания за почивки и ще се движат денонощно.
0
 
0
 
4
Shadow1 до: bgMan
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Мислех че става въпрос за единични зарядни устройства и то за коли. Всъщност няма електрически камиони.
0
 
3
 
3
bgMan до: Shadow1
преди 10 месеца
Мощни интелигентни зарядни станции с цифрово управление тръгват от 100 000 евро нагоре едната. А една стоянка за 15-20 камиона колко ли ще е??? А само за главните пътища в Европа трябват сигурно над 100 000 големи стоянки за зареждане.
0
 
1
 
2
преди 10 месеца
Няма профилна снимка
Много ми се струват 500 милиона за 1700.
0
 
2
 
1
преди 10 месеца
въртят сучат , повтарят моделът на теслата ... :))) ... велик е мъск , и е един ... импе , добре че е фалирал , смятай каква фурия щеше да е ако не беше ...

Още от Новини
Fiat Chrysler ще се признае за виновен в САЩ по обвиненията за „Дизелгейт“