Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Електромобилите у нас се увеличават бързо, но по-слабо от повечето страни в ЕС

България е втора в ЕС по ръст на продажбите на нови дизелови автомобили

Електромобилите у нас се увеличават бързо, но по-слабо от повечето страни в ЕС

Снимка: Wei Leng Tay/Bloomberg

Продажбите на изцяло електрически автомобили в България нарастват със 71,6% до 175 броя през второто тримесечие на 2021 г. в сравнение с отчетените преди година 102 продадени електромобила, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА).

Въпреки двуцифрения ръст българският пазар е изпреварен в това отношение от голяма част от страните в Европейския съюз (ЕС), като единствено Словения (+13,3%), Унгария (+37,5%), Румъния (+39,9%) и Словакия (+70,4%) отчитат по-скромни увеличения.

Общо през първото полугодие регистрациите на електромобили в страната отчитат 14,9-процентен ръст до 286 броя спрямо 249 броя, регистрирани за същото време миналата година.

Тук България също се нарежда на едно от последните места в блока по ръст на регистрациите на нови електрически автомобили, като изпреварва единствено Чехия (+0,6%), Нидерландия (+12,1%) и Словения (+14,7%).

През второто тримесечие регистрациите на електрически превозни средства продължават да нарастват в ЕС. Пазарният дял на електромобилите с батерии нараства повече от два пъти – от 3,5% през второто тримесечие на 2020 г. до 7,5 на сто през тази, докато делът на плъгин хибридите се увеличава до 8,4% от общите продажби на нови коли, съобщава АСЕА.

Търсенето на хибридни автомобили също продължава устойчивия си растеж в периода април-юни, като делът на тези превозни средства достига 19,3% от общите регистрации в ЕС. За същото време делът на конвенционалните автомобили, работещи на бензин и дизел, се свива до 62,2%.

Бензинови и дизелови превозни средства

През второто тримесечие регистрациите на бензинови и дизелови автомобили нараства в ЕС съответно с 25,3% и 7,8 на сто на фона на ниската миналогодишна база. Ръстовете обаче са значително по-скромни в сравнение с останалите сегменти, отразявайки ангажимента на правителствата и концерните за електрификация на автопарка.

В резултат на това пазарният дял на дизеловите автомобили се понижава до 20,4% от 29,4 на сто преди година. В същото време делът на бензиновите превозни средства се свива с 10 процентни пункта до 41,8% спрямо 51,9 на сто през второто тримесечие на 2020 г.

Продажбите на бензинови коли в България нарастват през второто тримесечие с 69,3% до 3970 броя спрямо 2345 броя преди година. За първото полугодие регистрациите в сегмента се увеличават с 25,9% до 7165 броя спрямо 5689 броя преди година, като страната ни се нарежда на четвърто място в ЕС по ръст на продажбите на бензинови коли, изпреварвана от Гърция (+46,9%), Хърватия (+42,1%) и Кипър (+30,2%).

При регистрациите на нови дизелови автомобили България отбелязва ръст от 79,1% през второто тримесечие до 2685 броя спрямо 1499 броя преди година, като в рамките на ЕС единствено Ирландия отбелязва по-голямо увеличение – 265,1%.

За първото полугодие продажбите на дизелови коли у нас се увеличават с 30,8% до 4545 броя спрямо 3476 броя преди година. И тук страната ни е втора по ръст в ЕС след Естония (+32,3%).

Автомобили с алтернативно задвижване

През второто тримесечие регистрациите на изцяло електрически автомобили в ЕС нарастват с 231,6% до 210 298 броя. Ръстът е подкрепен от силното търсене в четирите най-големи пазара в региона, най-вече в Испания (+372,7%) и Германия (+357%).

През първото полугодие на 2021 г. продажбите на електромобили в ЕС се увеличават със 129,6%, като най-големи ръстове отчитат Гърция (+665,2%), Кипър (336,4%) и Хърватия (+290,8%).

Продажбите на изцяло електрически коли през второто тримесечие във Великобритания се увеличават с 231,6% до 42 114 броя спрямо 12 701 броя преди година. За първите шест месеца на годината регистрациите там отчитат 138,7-процентен ръст до 73 893 броя спрямо 30 957 броя преди година.

Общо за Европа продажбите на електромобили за периода април-юни се увеличават с 223,4% до 284 614 броя спрямо 88 007 броя за същия период на 2020 г. През първото полугодие европейският пазар отчита ръст от 124% до 483 539 броя спрямо 215 861 броя преди година.

Сегментът на плъгин хибридите отчита дори още по-впечатляващ ръст през разглеждания период, като регистрациите се увеличават с 255,8% до 235 730 броя. Италия попада сред пазарите, които отчита най-голямо повишение – с 21 647 броя, като на годишна база ръстът достига 659,3%.

Другите три основни пазара в ЕС също отчитат ръстове – Испания (+430,3%), Франция (+276,4%) и Германия (+269,9%).

В България продажбите на плъгин хибриди нарастват със 157,7% през второто тримесечие до 67 броя спрямо 26 броя преди година. За първото полугодие регистрациите в сегмента нарастват със 107,7% до 135 броя спрямо 65 броя за същото време през 2020 г.

С 541 162 продадени автомобила в ЕС за периода април-юни хибридните електрически автомобили остават най-голямата категория в рамките на превозните средства с алтернативно задвижване по отношение на обема продажби. Всички пазари в ЕС отчитат дву- или дори трицифрен ръст през второто тримесечие. В резултат на това ръстът на новите регистрации на хибриди в блока достига 213,5%.

Продажбите на хибридни коли в България се увеличават през второто тримесечие с 97,2% до 418 броя спрямо 212 броя преди година. В това отношение страната ни заема 24-о място от общо 27 страни в блока. През първото полугодие регистрациите на хибриди у нас нарастват с 31,9% до 749 броя спрямо 568 броя преди година. Тук страната ни е на 25-а позиция по ръст в ЕС, като след нея се нареждат само Белгия (+26,2%) и Дания (+22%).

Търсенето на автомобили, използващи природен газ, в рамките на ЕС нараства с 41,8% до 13 497 броя, водени от пазара в Италия, където продажбите се увеличават с 94%.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

1
 
1
 
3
evlogi до: zelka007
преди 1 месец
Много ми харесва оптимизмът ти.Но за съжаление процесът ще отнеме много повече време.Дори ако евентуално някои страни прекратят производството на ДВГ през 2035( за 2025 не съм чувал) поне още 10 години след това по пътищата ще се търкалят предимно коли с двг, и производството на резервни части за тях ще си е доходен бизнес.Иначе да, градовете след 50 години ще са много по-приятни от сега, по-тихи и чисти със сигурност.
0
 
4
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
За мен имат 2 основни предимства - няма пушек и няма шум. Особено лятото, не се спи от ***, които слагат за 5 лева нафта, да карат 30 мин по булевардите.
0
 
3
 
1
преди 1 месец
мише , електричките настъпват . по света и у нас ... да знаеш , като ги спрат дизелите от продажба 2025 , ще спрат и части за тех да правят . та 2-3-4 годинки след като са ги спрели , ще започне и големо немане на части ... да не кажеш , че не съм ти писал ... !! та ако ще караш печка доживот , купувай си струг и шприц , да си правиш квото ти требва за нея ... :)))

Още от Новини
България е сред държавите в ЕС с най-слаба моторизация на населението