Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Ford смени главния си изпълнителен директор насред коронавирусната пандемия

До този момент Джим Фарли беше главен оперативен директор на компанията

Ford смени главния си изпълнителен директор насред коронавирусната пандемия

Джеймс Фарли (вляво) говори, докато Джим Хакет (вдясно) слуша на събитие в рамките на изложението за потребителска електроника в Лас Вегас през 2018 г. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Ford Motor определи Джим Фарли за нов главен изпълнителен директор, след като вторият по големина американски автомобилен производител се зае с преструктуриране на глобалните си операции на фона на коронавирусната криза, която го принуди да вземе голям дълг, предава Ройтерс.

58-годишният Фарли, който беше главен оперативен директор, ще наследи Джим Хакет като главен изпълнителен директор и президент от 1 октомври, съобщи автомобилната компания. Фарли ще бъде четвъртият ръководител на Ford от 2014 г. насам.

Изпълнителният председател Бил Форд съобщи, че компанията не е обмисляла външни кандидати, защото „бордът ни сметна, че сме на прав път“ с Фарли.

„Не бих очаквал големи изненади“, допълни Форд, имайки предвид други промени на ръководни постове.

Фарли, който се присъедини към компанията през 2007 г., беше назначен за главен оперативен директор през март. Тогава основният му вътрешен конкурент за топ позицията в автомобилния производител Джо Хинрич обяви оттеглянето си.

Фарли има репутация във Форд на умел и пробивен политик, която му спечели някои верни почитатели, но го направи непопулярен сред други.

Още по темата
Хакет и Фарли ще работят заедно по време на двумесечен преходен период, а 65-годишният Хакет ще продължи като съветник в компанията до март 2021 г.

Книжата на Ford поскъпват с 1,27% към 19,52 ч. българско време, след като по-рано прибавиха 3% към стойността си след новината за назначаването на Фарли за главен изпълнителен директор.

Цената на акциите на компанията е загубила близо 40% от стойността си, откакто Хакет пое юздите като главен изпълнителен директор през май 2017 г. и е на дъно, което не е достигано от световната финансова криза през 2009 г.

От началото на годината книжата на Ford са загубили 26% от стойността си, а пазарната капитализация на компанията от 27 млрд. долара е една десета от тази на конкурента Tesla.

Хакет беше посочен за ръководната позиция във Ford от президента Бил Форд, правнук на основателя на компанията Хенри Форд. Хакет нямаше опит в автомобилната индустрия и мандатът му в автомобилната компания беше колеблив и съпътстван от постоянно слухове, че е напът да бъде отстранен. Но Бил Форд се придържаше лоялно към избрания от него главен изпълнителен директор над три години.

На момента отношенията на Хакет с Wall Street бяха обтегнати. Анализатори изразиха разочарование от често неразбираемия му корпоративен език вместо ясни послания накъде се насочва Ford и липсата на неотложни действия за преструктуриране на автомобилната компания.

Миналата седмица Ford обяви тримесечна печалба благодарение на инвестиция на Volkswagen в подразделението й за самоуправляващи се автомобили Argo AI, която далеч компенсира оперативната загуба заради спирането на производството вследствие на коронавируса.

Ford съобщи, че очаква загуба за цялата година, но допълни, че трябва да разполага със значителни ликвидни средства до края на 2020 г., дори ако глобалното търсене намалее допълнително или коронавирусната пандемия наложи ново затваряне на заводите за сглобяване на автомобили.

Вторият по големина американски автомобилен концерн е изправен и пред намаляващо търсене в Китай, втория му по големина пазар.

Ford е загубила 771 млн. долара в Китай миналата година и пазарният й дял там се свива. Компанията не успява да съживи продажбите в Китай, откакто бизнесът започна да се свива в края на 2017 г.

По статията работи: Божидарка Чобалигова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
1
 
2
khao до: Императорът
преди 1 месец
Няма профилна снимка
всичлите са ти куци моето момче.... спомням си за могъщия форд над жалката тесла... и други глуупост писани от теб.
3
 
0
 
1
преди 1 месец
Една от най-куците инвестиции, които съм правил някога - добре че е доста малка и добре че капиталовата ми загуба се покри на 50-60% от дивидентите.

Още от Новини
VW планира влизане в Sixt