Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Германският транспортен министър застава твърдо зад електромобилите

Синтетичните горива ще имат своето приложение, но в авиацията, категоричен е Фолкер Висинг

Германският транспортен министър застава твърдо зад електромобилите

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг. Снимка: Liesa Johannssen-Koppitz/Bloomberg

Дебатът за това как най-ефективно и бързо да се декарбонизира автомобилния транспорт отдавна противопоставя синтетичните горива срещу електромобилите. В своеобразна промяна в политиката германският министър на транспорта Фолкер Висинг заяви, че електрическите автомобили вече са спечелили състезанието в Европейския съюз (ЕС).

Като част от климатичния пакет на блока „Готови за 55” Европейската комисия (ЕК) предложи забрана за продажба на автомобили, отделящи въглерод, до 2035 г. – ход, който на практика ще сложи край на продажбата на превозни средства с двигатели с вътрешно горене в ЕС, пише Euractiv. 

Още по темата

Въпреки че водещите производители на автомобили започнаха да електрифицират своето продуктово портфолио, други компании, свързани с индустрията, особено производителите на горива и авточасти, продължават да твърдят, че синтетичните горива могат да декарбонизират превозните средства с двигатели с вътрешно горене.

Те призовават ЕК да зачете „технологичната им неутралност“, като твърдят, че изпълнителната власт на ЕС греши, като налага фактическа забрана на двигателите с вътрешно горене.

Фолкер Висинг обаче изля студен душ върху идеята, че синтетичните горива ще бъдат достатъчно изобилни, за да помогнат на конвенционалните автомобили да отговорят на стандартите на ЕС за емисиите.

„В обозримо бъдеще няма да имаме достатъчно такива горива, за да захранваме регистрираните в момента леки автомобили с двигатели с вътрешно горене“, заяви Висинг пред Tagesspiegel.

Синтетичните горива са създадени чрез енергоемък процес и поради това са относително редки и скъпи. Тези горива ще са необходими преди всичко за авиацията, добавя Висинг.

Във време, когато доставчиците на автомобилни части, като германския Bosch, са разтревожени пред предстоящото преминаване към електрически превозни средства, те стигат дотам да лобират срещу предложените политики на ЕС за климата.

Свободната демократична партия (СДП), към която принадлежи и Висинг, дълго време се смяташе за техен съюзник.

Ключовият термин „технологична неутралност“, около който доставчиците се обединяват, изигра голяма роля в предизборния манифест на СДП, като свързаните с темата наблюдатели първоначално се опасяваха, че министърът на транспорта няма да предприеме „разумни“ политики.

Но когато става дума за синтетични горива, „всеки принос за намаляването на емисиите на въглероден диоксид е важен“, изтъква Висинг пред германските депутати в четвъртък (13 януари).

„Трябва да използваме различните енергийни носители там, където са най-ефективни“, подчертава той, добавяйки: „В случая на личните превозни средство това е електрическият мотор”.

Въпреки че СДП подкрепяше използването на синтетични горива в предизборната си кампания през 2021 г., Висинг отбелязва, че решението за електрическите превозни средства на практика вече е взето. „Ако погледнете регулацията на ЕС, можете да видите, че решението за електрическа мобилност е взето много отдавна“, изтъква министърът.

Той е нагърбен със задачата да проследи внимателно изпълнението на амбициозните планове на Германия за разширяване на електрическата мобилност. Целта е до 2030 г. страната да разполага с 15 милиона електрически коли по пътищата си.

„Ако продължим с прехода, ще постигнем и целите си за климата“, обяснява Висинг.

Транспортният сектор на Германия традиционно изостава от целите на страната за декарбонизация, като емисиите от сектора растат вместо да намаляват.

„Ще гарантираме, че зареждането с електричество от възобновяеми източници ще остане достъпно. Ето защо мога само да посъветвам да преминете към въглеродно неутрални устройства. Използването на изкопаеми горива ще стане по-скъпо в бъдеще“, предупреждава Висинг.

Германия наложи въглероден данък върху петрола, газа, дизела и бензина от 15 евро на тон през 2021 г., като се очаква тази цена на продължи да нараства до 55 евро за тон през 2025 г., въпреки че новото правителство изрази готовност за допълнително увеличение.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
4
 
5
преди 1 седмица
Стара поговорка е, че когато бог иска да затрие някого, просто му взема умът. Бебокова иска да досъсипе енергетиката, което неизбежно ще създаде огромен дефицит на електроенергия, тоя пък иска да електрифицира и транспорта, така че тоя дефицит да стане абсолютно неизбежен. Разбира се - по някакъв начин, пак руснаците ще излязат виновни. Не знам как, но съм сигурен, че розаво-зелените ще го измислят.
0
 
3
 
4
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Ако е това... вие бъзикате ли се?the Energy Information Administration defines synthetic fuels as fuels produced from coal, natural gas, or biomass feedstocks through chemical conversion into synthetic crude and/or synthetic liquid products.Демек същото като обикновения бензин, но без сяра и в пъти по скъпо!
2
 
0
 
3
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Няма как да гарантирате :) А и нали пазара определя цените - като падне търсенето на бензин, ще падне и цената хахаха! КОЛКОТО и да я товарите с акциз!Ще гарантираме, че зареждането с електричество от възобновяеми източници ще остане достъпно. Ето защо мога само да посъветвам да преминете към въглеродно неутрални устройства. Използването на изкопаеми горива ще стане по-скъпо в бъдеще, предупреждава Висинг.
0
 
4
 
2
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Какво се разбира под синтетични горива... Поне дайде един пример, ***!
1
 
5
 
1
преди 1 седмица
А с електричество от въглища ли ще ги зареждат?

Още от Новини
Алиансът между Renault и Nissan представи своя план за електрификация