IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Hyundai и Kia навлизат на южнокорейския пазар на употребявани автомобили

Решението на двете компании следва правителствена мярка, която дава достъп на големите играчи на този пазар

15:56 | 18.04.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Bloomberg L.P.</em></p>

Снимка: Bloomberg L.P.

Южнокорейският автоконцерн Kia Corp., част от групата на Hyundai Motor Co., обяви в понеделник своите бизнес планове за употребяваните автомобили след правителствено одобрение, съобщава Korea Bizwire.

През март Министерството на малките и средни предприятия и стартъпите реши да не счита продажбите на автомобили втора употреба като един от „бизнесите за препитание“, които са запазени за малкия бизнес. Това разчисти пътя за навлизането на големите компании на този пазар.

Решението предизвика сериозни възражения от страна на асоциациите на търговците на употребявани автомобили в страната. Но потребителските организации приветстваха мярката, тъй като според тях това ще подобри качеството на продуктите и услугите, предоставяни от съществуващите фирми на пазара. 

Някои местни търговци на употребявани автомобили са критикувани, че привличат клиенти с фалшиви оферти и предлагат невярна информация за автомобилите.

Hyundai ще се възползва от това, като обяви планове да навлезе в бизнеса с употребявани превозни средства с контрол върху пазарния си дял.

Групата планира да продава коли втора употреба, които ще подлежат на строги проверки на качеството, преди да достигнат до купувачите и които преди това са били в експлоатация по-малко от пет години, при изминати до 100 хил. километра.

От своя страна, Kia заяви, че ще предприеме същата стъпка по отношение на програмата за закупуване на употребявани автомобили.

За да съществува на пазара съвместно със значително по-малките си конкуренти, Hyundai посочи, че ще ограничи ръста на пазарния си дял в Южна Корея от 2,5% през 2022 г. на 3,6% за 2023 г. и 5,1% през 2024 г. В същото време Kia планира подобен контрол  - при очакван пазарен дял за 2022 г. от 1,9% компанията ще ограничи ръста до 2,6% през 2023 г. и 3,7% през 2024 г.

Групата ще въведе и програмата Trade-in, при която Hyundai ще купува употребявани коли от клиенти и ще предлага отстъпки при продажбата на нови превозни средства.

Kia ще позволи на клиентите си да тестват употребяваните автомобили на марката в рамките на месец, след което последните ще могат да решат дали ще осъществят покупката или да се откажат.

Компанията също така планира да разработи своя система за тестване на качеството и сертифициране на употребявани електромобили.

През последните две години Hyundai Motor Group проведе редица преговори със търговците на употребявани автомобили без да постигне съществен резултат по отношение на своите планове за пазара.

Корейската асоциация на търговците на употребявани автомобили (CARKU) и Корейската федерация на търговците на употребявани автомобили (KUCA) заявиха, че решението на правителството е изложило на риск 300 000 работни места в индустрията за употребявани автомобили.

Пазарът на употребявани автомобили в страната достига 2,6 млн. превозни средства годишно, като K-Car е водеща фирма с дял от 5 на сто, а останалите 95 процента се разпределят между по-малки дилъри и трансакции между отделните потребители.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още