Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

И Китай планира да спре бензиновите и дизеловите коли

Китайското министерство на промишлеността разработва график за спиране на производството и продажбата на коли с традиционно гориво

И Китай планира да спре бензиновите и дизеловите коли

Трафик в Шанхай, Китай. Снимка: Архив Ройтерс

Китай се присъедини към Франция и Великобритания, обявявайки планове да сложи край на продажбите на бензинови и дизелови автомобили, предаде Асошиейтед прес.

Китайското министерство на промишлеността разработва график за спиране на производството и продажбата на коли с традиционно гориво и ще насърчи развитието на електрическата технология, съобщиха днес държавни медии, цитирайки представител на правителството.

Целева дата не се посочва, но Пекин засилва натиска върху автомобилопроизводителите да ускорят разработването на електромобили.

Китай е най-големият в света пазар по брой продадени автомобили, което придава на всяка промяна в политиката му огромно значение за глобалната индустрия, отбелязва АП. 

Още по темата

Пекин подкрепя електрическите разработки с милиарди долари субсидии за изследвания и стимули за купувачите, но преминава към квотна система, която ще прехвърли финансовата тежест върху автомобилостроителите, информира БТА.

Според предложените квоти електрическите и хибридните бензиново-електрически превозни средства трябва да съставляват 8% от продукцията на всеки автомобилопроизводител догодина, 10% през 2019 година и 12% през 2020 година. Онези, които не успеят да изпълнят целта си, могат да си купуват кредити от конкуренти с излишък.

Освен това Пекин е наредил на държавните енергийни компании да ускорят изграждането на зареждащи станции за електромобили.

През юли Франция и Великобритания обявиха, че до 2040 година ще спрат от продажба бензиновите и дизеловите автомобили като част от усилията за намаляване на замърсяването и въглеродните емисии, допринасящи за глобалното затопляне, припомня АП.

По статията работи: Надежда Бочева

Последни новини

Коментари (9)

1
 
2
 
9
michaelis12 до: Jay Gould
преди 2 месеца
ми ок нека бе що, ако опраят пробега до 1000км. минимум с едно зареждане което да е по-евтино от газта и електрокарите да струват по 15 бона чисто нови и аз ше си взема едно еко возило, аз вече имам колело, но може и едно такова .....
0
 
5
 
8
преди 2 месеца
Двигателят с вътрешно горене ще изчезне до 8 години http://investments.dir.bg/_wm/library/item.php?did=558017&df=773127&dflid=3-dvigatelyat-s-vatreshno-gorene-shte-izchezne-do-8-godini
Моментът на пречупване ще дойде в следващите 2 до 3 години
2
 
0
 
7
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
http://koli.bghot.com/koli-vodorod.php
2
 
12
 
6
bgMan до: Achtung
преди 2 месеца
Преди 17 години колко от енергията, която Китай потребява беше произведена от нещо по-различно от конвенционалните източници?
Днес Китай е лидер по инсталирани вятърни турбини, ФВЕЦ и по дял на енергията произведена от тях. За мащабите на потреблението в Китай това как ти се струва като постигнато за 17 години?
8
 
8
 
5
Achtung до: bgMan
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
10-15 години е изключително кратък срок за подобна промяна, без ядрена енергетика е напълно нереалистично дори с хоризонт 30-40 години

Още от Новини
Автобусите в Лондон скоро ще се движат с биогориво от кафе