Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Китайската BAIC вече държи близо 10% от Daimler

Така общият дял на двамата основни акционери от Китай в групата доближава 20%

Китайската BAIC вече държи близо 10% от Daimler

Снимка: Bloomberg L.P.

Това, което е Долна Саксония за Volkswagen, сега е Китай за Daimler: основен акционер, без който не може да бъде взето каквото и  да било управленско решение. Защото сега двама акционери от Източна Азия вече притежават почти 20 процента от правото на глас в компанията майка на Mercedes. В понеделник Beijing Automotive Group (BAIC) обяви, че държи общо 9,98 процента от акциите на Daimler от 2019 г. насам, а не 5-те процента, за които се знаеше, пише Handelsblatt.

Как всъщност се стигна до това разкриване?

В резултат на отделянето на звеното за тежкотоварни превозни средства на Daimler и дебюта му на фондовата борса миналия петък BAIC трябваше да разкрие информацията по отношение на своя дял. 

Още по темата

Вече е ясно: държавната китайска компания е най-големият акционер в Daimler. Досега се знаеше, че Ли Шуфу, основателят на китайската автомобилна компания Geely, е най-влиятелният акционер с дял от 9,7%.

„Една пета от Daimler е в китайски ръце“, коментира Марк Тюнглер, генерален мениджър на Германската асоциация за защита на ценните книжа (DSW).

BAIC манифестира силата си в групата, котирана в германския бенчмарк DAX, и подчертава повишения интерес към автомобилния бизнес на Mercedes-Benz. Тюнглер е притеснен от факта, че BAIC притежава толкова голям дял, споделяйки надежди, че Daimler няма да инициира „вълна от промени“ в акционерната си структура с отделянето на Daimler Truck.

Възможността за поглъщане на германската група от китайска компания засега се отхвърлят от ръководството. „Тази теза е чиста глупост“, изтъква високопоставен служител на Daimler. В подкрепа на това беше публикувана информацията, че BAIC не планира „по-нататъшно“ увеличение на своя дял в германския концерн. Ли Шуфу също не е посочил интерес към разширяване на своето присъствие в акционерната структура на групата.

Но защо никой не се притеснява от евентуално придобиване на Daimler от страна на BAIC или Шуфу? Веднага щом един от двамата акционери реши да действа в тази посока, в действие ще влезе германския финансов орган BaFin, който проверява всички дялове на акционери, които надхвърлят 10 процента в местни банки. С присъствието на Mercedes-Benz Bank в портфолиото от бизнеси на Daimler, последният разполага с компания, която има лиценз за финансова компания.

Изпълнителният директор на Daimler Ола Калениус приветства разкриването на информацията за дела на BAIC.

„Ние сме възхитени от ангажираността на всички дългосрочни акционери, които подкрепят нашата стратегия“, изтъква той.

В продължение на почти 20 години базираната в Щутгарт компания изгражда и продава заедно с BAIC в Източна Азия чрез съвместното им предприятие Beijing Benz Automotive (BBAC). Само през последното десетилетие продажбите на автомобили на предприятието в Китай нарастват повече от три пъти - до над 700 000 автомобила годишно.

Китай отдавна се превърна в най-важния пазар за Daimler. Страната е отговорна за над една трета от глобалните продажби на групата, като в същото време допринася за около 50% от печалбата на Daimler.

Базираната в Щутгарт компания има кръстосано дялово участие с BAIC и притежава 9,55 процента от акциите в BAIC Motor, дъщерното автомобилно дружество на групата.

По-рано тази година BBAC обяви, че планира да увеличи производството в своите заводи в Пекин, разширявайки капацитета на двете съоръжения с 45%.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Надзорният съвет на VW изисква по-амбициозна софтуерна стратегия