Германската автомобилна група Volkswagen предостави повече информация за местоположенията на своите бъдещи фабрики в Европа като част от своя нов инвестиционен план на стойност 159 млрд. евро за следващите пет години. Заводите ѝ във Волфсбург и Хановер, Германия, и Памплона, Испания, ще бъдат модернизирани, за да могат да изграждат електромобили, докато фабриката на Audi в Брюксел ще спре да сглобява такива превозни средства, пише Automotive News Europe.
Заводът в Хановер се очертава като голям победител в производственото преразпределение на най-големия автомобилен концерн в Европа и втори по големина в света.
Фабриката в Хановер ще премине изцяло към производство на електромобили, като към настоящия график ще бъде добавена и електрическата кемпер версия на ID Buzz, който ще се предлага като ID California. Включването на ID California трябва да компенсира загубите от новия електрически флагман на Porsche.
Заводът трябваше да произвежда електромобили от най-висок клас с усъвършенствани функции за самостоятелно управление за марките Audi, Porsche, Bentley. Те се разработват по проекта Artemis върху използваната от Audi премиум електрическа платформа PPE. Въпреки това Porsche заяви, че не се нуждае от технологията и лобира пред групата, за да изгражда електромобилите си в свои завод, посочва Automobilwoche.
Първият електромобил с PPE на Audi се очаква да се появи на пазара през 2024 г. и ще използва дизайнерски фрагменти от концепцията Grandsphere, представена това лято.
Фабриката на Porsche в Лайпциг ще изгражда два напълно електрически модела, базирани на платформата PPE, информират от VW, без да се посочват конкретно видовете автомобили. Очаква се заводът да сглобява и новия електрически флагман на марката, който първоначално беше планиран за Хановер, заедно с новия електрически SUV Macan, чието производство ще стартира през 2023 г.
VW
Електрически наследник на Panamera също може да бъде изграждан в Лайпциг, съобщи Automobilwoche. Производството на изцяло електрическата версия на големия SUV Cayenne се очаква да стартира във фабриката на VW в Братислава, където се изгражда настоящия модел.
Съоръжението на Audi в Некарзулм, Германия, ще изгражда изцяло електрическия наследник на A6, засега известен като E6, като операциите ще започнат през 2022 г.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Руски сили извършват зверства с цивилни в Мали
Американците не искат Робърт Кенеди-младши в администрацията на Тръмп
Таро прогноза за 8 - 14 декември
FT: Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа