IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Най-икономичните коли за 2014 година

Класацията е съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ

15:50 | 01.01.14 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Колаж: Automedia.bg</em></p>

Колаж: Automedia.bg

Темата за икономичността на автомобилите е силно застъпена през последните години. Новите стандарти и изисквания стават все по-жестоки, което кара производителите на автомобили да залагат на алтернативните източници на задвижване. Настоящите бензинови и дизелови двигатели са по-икономични от всякога, но според редица експерти това е техният предел. Ако потреблението на гориво трябва да бъде редуцирано още повече, начинът е един - добавяне на електрическо, хибридно или водородно задвижване.

И докато автомобилите с горивна клетка са все още прототипи или продуктови модели в експериментални серии, електромобилите и хибридите навлизат в моделните гами на почти всички автомобилни компании.

Именно затова в класацията на най-икономичните коли за 2014 година, съставена от Агенцията за защита на околната среда на САЩ (EPA) и Министерството на енергетиката, са включени само машини с електрическо задвижване. Не заради друго, просто тези автомобили предлагат непосилно нисък за бензиновите и дизелови коли разход на гориво.

Електричките са класирани според потреблението им на гориво/енергия. При електромобилите един галон гориво (3,78 л) се равнява на 33,7 кВт. Абсолютно всички коли в топ 10 показват по-нисък еквивалентен разход от 58 мили с един галон гориво - т.е. 4 л/100 км. В класацията не присъства нито Nissan LEAF, който е най-продаваният електромобил в САЩ, нито събралата отлични отзиви Tesla Model S. Няма го и новото BMW i3.

Ето кои са най-икономичните коли за 2014 година според Агенцията за защита на околната среда на САЩ и Министерството на енергетиката

1. Chevrolet Spark EV

При движение в града мъникът изминава 100 км. с енергия, която е еквивалентна на само 1.8 литра гориво. При движение по магистрала разходът скача до 2.2 л/100 км. Моделът разчита на пакет литиево-йонни батерии (20 кВтч), които захранват електрически двигател, генериращ 130 к.с. и 542 Нм. Системата доставя на возилото ускорение от място до 100 км/час за 8.5 секунди. Освен това Spark EV може да зареди батериите си на 80% за само 20 минути.

2. Honda Fit EV

Тук разходът е 29 кВт на 160 км. Обърнато в бензин това показва комбиниран разход от 1.99 л/100 км. Потреблението в града е 1.7 л/100 км., а това на магистрала -  и 2.2 л/100 км. Първият сериен електромобил на Honda разполага с електромотор с мощност от 125 к.с., който се зарежда от литиево-йонна батерия. С едно зареждане на акумулаторите Honda Fit EV може да измине 160 км., като развива максимална скорост от 145 км/ч. За пълното зареждане на батериите от електрическа мрежа с напрежение 240 волта са нужни 3 часа.

3. Fiat 500e

Италианският електромобил изисква едва 1.9 литра на 100 км. при употреба в града и около 2.2 л/100 км. извън него. Автомобилът се задвижва от електромотор със 111 к.с. и 200 Нм. Батерията е литиево-йонна, като позволява изминаването на 140 км. с едно зареждане, което отнема 4 часа.

Последна актуализация: 08:50 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още