Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Nissan отчете най-голямата си загуба за последните 20 години

Компанията отказа да предостави прогнози за бъдещата си печалба, но оповести четиригодишен план за преструктуриране

Nissan отчете най-голямата си загуба за последните 20 години

Снимка:  Angel Garcia/Bloomberg

Nissan Motor Co. отчете 671 милиарда йени (6,2 милиарда долара) нетна загуба за последната фискална година и разкри план за преструктуриране, като премахне около 300 милиарда йени годишни фиксирани разходи, намалявайки капацитета си за производство и броя на моделите автомобили.

Това е първата загуба за автомобилния производител за последното десетилетие и най-голямата от 20 години насам, съобщиха от базираната в Йокохама компания в четвъртък. Четиригодишният план за преструктуриране, който беше оповестен днес, изисква производството да бъде съкратено с 20% до около 5,4 милиона превозни средства годишно и включва затварянето на завода на Nissan в Барселона в допълнение към този, който компанията затваря в Индонезия, информира Bloomberg.

Реорганизацията е част от по-широкия план на Nissan и съдружниците му Renault SA и Mitsubishi Motors Corp. да се съсредоточат върху разходите и рентабилността, за да овладеят срива в търсенето на автомобили заради пандемията от коронавирус.

Nissan изпитва трудности след ареста на бившия си изпълнителен директор Карлос Гон през ноември 2018 г. Притесненията в индустрията се засилват и  от преминаването към електрически превозни средства и автономното шофиране.

Още по темата

„Цифрите може да оставят отрицателно впечатление, но те предприемат драстични стъпки и това си заслужава да се отбележи“, каза Наоки Фудживара, главен фонд мениджър в Shinkin Asset Management Co. „В епохата след коронавируса няма да можете да оцелеете, освен ако не подобрите ефективността си", добави той

Проходите от продажби на Nissan за фискалната година, завършила през март, са спаднали с 15% до 9,9 трилиона йени. Nissan не издаде прогнози за печалби за текущия период, позовавайки се на несигурност за бизнеса поради пандемията.

Акциите на Nissan са поевтинели с 29% през тази година, надминавайки спадовете на Toyota Motor Corp. и Honda Motor Co. Производителят на автомобили заяви, че продукцията му е спаднала с 62% през април в резултат на влиянието от пандемията.

„Ще направя всичко възможно, за да върна Nissan към пътя на растеж“, каза главният изпълнителен директор Макото Учида по време на пресконференция, като добави, че той и други членове на ръководството на компанията предприемат доброволни съкращения на заплатите си.

Автомобилният производител ще намали броя на моделите си до по-малко от 55 от сегашните 69, но все пак планира да представи 12 нови автомобила през следващите 18 месеца. Най-очакваният нов модел е SUV автомобилът Rogue за САЩ.

Nissan ще се фокусира върху основните си пазари в САЩ, Япония и Китай. Обемът на продажбите на Nissan в Китай е нараснал с 1,1% до 122 846 автомобила през април, което му помогна да възстанови известен пазарен дял.

Компанията обяви, че има „достатъчна ликвидност за справяне с тази предизвикателна за бизнеса среда“, с пари и парични еквиваленти от 1,5 трилиона йени и достъп до около 1,3 трилиона йени в кредит.

Коджи Ендо, анализатор от SBI Securities Co. в Токио, заяви, че идната година е критичен период, прогнозирайки, че загубите на компанията ще нараснат.

„Nissan вероятно ще има огромни загуби, преди планът му да има ефект. Трябва да помисли как ще ги преодолее", каза Ендо.

Загубата на Nissan ще има отрицателно въздействие от 3,57 милиарда евро (3,9 милиарда долара) за Renault, посочва френският производител на автомобили. Renault е най-големият акционер на Nissan с 43-процентов дял в компанията.

Сега Nissan, Renault и Mitsubishi Motors се нуждаят един от друг повече от всякога. В сряда те обявиха, че ще обединят усилията си, като целят да спестят до 40% при съвместно разработване на превозни средства. Nissan ще поеме водеща роля при автономното шофиране, Renault - върху каросерията на електрическите автомобили и някои електрически силови двигатели, докато Mitsubishi Motors ще работи върху plug-in хибриди, казаха те.

По статията работиха: Радостина Ивчева, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Електромобилите може да се окажат заплаха за мрежата в Европа