Автомобилните концерни Renault, Nissan Motor Co и Mitsubishi Motors Corp заздравиха своя алианс и обявиха, че удвояват усилията си за по-тясно сътрудничество при производството на автомобили, за да спестят разходи в условията на глобална криза в търсенето, съобщава Ройтерс.
Компаниите се отказаха от пълно сливане, залагайки на мерки, които да разделят поравно помежду си тежестта по стимулирането на бизнесите им.
Концерните понесоха сериозни щети заради пандемията от коронавирус, точно когато се опитваха да трансформират партньорството си след ареста на бившия лидер на алианса и негов архитект Карлос Гон, който настояваше за сливане въпреки твърдата съпротива на Nissan.
Новият план, който включва съкращаване на производствения капацитет на алианса с една пета, обединяване на производството по региони и извличане на печалба от съвместни проекти, трябва да изиграе ролята на мирен договор за компаниите в съюза, споделят източници пред Ройтерс.
„Не е необходимо сливане, за да бъдем ефективни“, заяви председателят на Renault Жан-Доминик Сенар по време на съвместна пресконференция.
Той каза още, че съществуващите връзки с германския концерн Daimler, който притежава Mercedes-Benz, могат да бъдат подсилени. Сенар заяви, че се надява да обяви напредък в тази връзка през следващите седмици.
авто
Renault и Nissan бяха сред най-силно потърпевшите големи автомобилни производители на автомобили в глобален план, тъй като те не разполагаха с ясен план, чрез който да използват своя съюз, за да излязат от кризата със унищоженото търсене и да споделят тежестта на инвестирането в електрически превозни средства и други технологии.
Съперници на Renault като Peugeot и Fiat-Chrysler изпревариха алианса в плановете за споделяне на разходите и дизайна, докато двата най-големи производителя на автомобили, Volkswagen и Toyota, вече работят като едно обединено звено.
Акциите на Renault, чиято цена падна значително по време на периода на търкания с Nissan, както и след обявената първа годишна загуба на френския автомобилен производител от десетилетие през 2019 г., поскъпнаха с почти 20% след днешната новина.
Цената на акциите на Daimler скочи с 10%, докато книжата на Nissan поскъпна с 5,5% по-високо.
Renault успя да си подсигури държана помощ в размер на 5 млрд. евро, въпреки че правителството на Франция настоява концернът да премести производствените си мощности в страната.
Сенар посочи, че планът на алианса ще помогне за намаляване на разходите, като съвместните спестявания относно бъдещото производство на SUV (sport utility vehicle) модели възлизат на 2 млрд. евро.
В Бразилия, например, новият подход означава, че съюзът ще премине от създаването на шест модела на четири платформи към седем модела на една платформа.
По-строгият процес на проектиране и разработка в алианса ще намали общия брой на превозните средства, които той създава, с 20% до 2025 г.
Някои анализатори обаче изтъкнаха потенциални проблеми, като заявиха, че трите компании остават заключени в партньорство, докато някои по-големи съперници не са подвластни от структурните ограничения.
„Начинът, по който е разработен този план, цели да се избегне споделяне на тежеста, но това може да доведе до загуба на ефективност, тъй като има граници, които трябва да се спазват“, коментира Крис Рихтер, старши анализатор в консултантската компания CLSA.
Renault и Nissan обявиха, че имат за цел да произведат почти половината от своите превозни средства под новия план до 2025 г. и да намалят инвестициите за тези модели с до 40%.
Nissan ще поеме водеща роля в Япония, Китай и Северна Америка, Renault ще бъде отговаря за Европа, Русия, Южна Америка и Северна Африка, докато Mitsubishi ще води в Югоизточна Азия и Океания, съобщиха компаниите.
Те не уточняват подробно колко работни места ще са нужни при смяната на производството, което създава опасения, че някои заводи, включително този на Nissan в Барселона, Испания, могат да затворят.
Nissan и Renault трябва да обявят отделни планове за преструктуриране съответно в четвъртък и петък тази седмица.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ