Френският президент Еманюел Макрон разкри във вторник (26 май) пакет на стойност 8 млрд. евро - своеобразна помощ за автомобилната индустрия в страната, съобщава Euractiv. Пакетът включва увеличени субсидии за покупка на електрически автомобили и насърчава производителите да преместят своите фабрики обратно във Франция.
По време на посещението на един завод за сглобяване на автомобили Макрон обяви редица мерки, насочени към подпомагане на френската автомобилна индустрия с идеята тя да се възстанови от щетите, нанесени от разпространението на коронавируса.
„Нуждаем се от мотивационна цел: да направим Франция най-големият производител на чисти превозни средства в Европа, като започне да произвежда до над един милион електрически и хибридни коли годишно през следващите пет години“, заяви президентът на страната пред журналисти.
Преговорите с имена като Citroën, Peugeot и Renault продължават от седмици, като пакетът е съпровождан от редица условия.
„Държавата ще предостави над 8 млрд. евро помощ за сектора. В замяна производителите на автомобили трябва да се ангажират да преместят производството на добавена стойност във Франция и да се консолидират и да поддържат цялото промишлено производство на нашите обекти “, изтъкна Макрон.
Той добави, че всички модели автомобили, които в момента се сглобяват във Франция, не трябва да се произвеждат другаде. Големите автомобилни компании във Франция разполагат с фабрики по целия свят, като в Европа техни съоръженията са разположени в Португалия, Словакия, Испания, Турция и други страни.
Правителството вече е сключило отделен заем за 5 млрд. евро за Renault, който миналия месец получи зелена светлина от европейските регулатори за конкуренцията, но Макрон разкри, че парите се задържат за момента, тъй като разговорите по темата „Произведено във Франция“ не са приключили.
Схемата на правителството е насочена и към стимулиране на потребителите да купуват по-чисти коли. За тях са определени субсидии в размер на 1 млрд. евро.
Текущата данъчна премия за физическите лице при закупуване на електромобили се увеличава от 6000 на 7000 евро, докато тази за хибридите достига 2000 евро.
Макрон предупреди, че до края на юни Франция ще регистрира около 500 000 непродадени превозни средства, които ще стоят на паркинги до заводите, като добави, че подобно нещо не е забелязвано никога в мирно време. За да се увеличи търсенето, схемата за помощ включва ограничена програма за скрап.
До края на годината домакинствата с по-ниски доходи ще могат да кандидатстват за безвъзмездна помощ от 3000 евро, за да се откажат от старата си кола и да купят нова, като помощта потенциално може да нарасне до 5000 евро, ако новата покупка е електрическо превозно средство. Офертата ще важи само на първите 200 000 кандидати.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”