Френският президент Еманюел Макрон разкри във вторник (26 май) пакет на стойност 8 млрд. евро - своеобразна помощ за автомобилната индустрия в страната, съобщава Euractiv. Пакетът включва увеличени субсидии за покупка на електрически автомобили и насърчава производителите да преместят своите фабрики обратно във Франция.
По време на посещението на един завод за сглобяване на автомобили Макрон обяви редица мерки, насочени към подпомагане на френската автомобилна индустрия с идеята тя да се възстанови от щетите, нанесени от разпространението на коронавируса.
„Нуждаем се от мотивационна цел: да направим Франция най-големият производител на чисти превозни средства в Европа, като започне да произвежда до над един милион електрически и хибридни коли годишно през следващите пет години“, заяви президентът на страната пред журналисти.
Преговорите с имена като Citroën, Peugeot и Renault продължават от седмици, като пакетът е съпровождан от редица условия.
„Държавата ще предостави над 8 млрд. евро помощ за сектора. В замяна производителите на автомобили трябва да се ангажират да преместят производството на добавена стойност във Франция и да се консолидират и да поддържат цялото промишлено производство на нашите обекти “, изтъкна Макрон.
Той добави, че всички модели автомобили, които в момента се сглобяват във Франция, не трябва да се произвеждат другаде. Големите автомобилни компании във Франция разполагат с фабрики по целия свят, като в Европа техни съоръженията са разположени в Португалия, Словакия, Испания, Турция и други страни.
Правителството вече е сключило отделен заем за 5 млрд. евро за Renault, който миналия месец получи зелена светлина от европейските регулатори за конкуренцията, но Макрон разкри, че парите се задържат за момента, тъй като разговорите по темата „Произведено във Франция“ не са приключили.
Схемата на правителството е насочена и към стимулиране на потребителите да купуват по-чисти коли. За тях са определени субсидии в размер на 1 млрд. евро.
Текущата данъчна премия за физическите лице при закупуване на електромобили се увеличава от 6000 на 7000 евро, докато тази за хибридите достига 2000 евро.
Макрон предупреди, че до края на юни Франция ще регистрира около 500 000 непродадени превозни средства, които ще стоят на паркинги до заводите, като добави, че подобно нещо не е забелязвано никога в мирно време. За да се увеличи търсенето, схемата за помощ включва ограничена програма за скрап.
До края на годината домакинствата с по-ниски доходи ще могат да кандидатстват за безвъзмездна помощ от 3000 евро, за да се откажат от старата си кола и да купят нова, като помощта потенциално може да нарасне до 5000 евро, ако новата покупка е електрическо превозно средство. Офертата ще важи само на първите 200 000 кандидати.


Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети
Нумерологична прогноза за 8 – 14 декември
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия