Френският автомобилен концерн Renault, част от алианса с Nissan и Mitsubishi, трябва да вземе спешни мерки за запазване на работните места в своите заводи в страната, като едновременно с това компанията трябва да остане конкурентоспособна, заяви финансовият министър на Франция Бруно льо Мер в интервю за радио „Европа 1“.
„Да, Renault наистина може да изчезне“, изтъкна Льо Мер. Според него в момента компанията се бори за своето оцеляване, съобщава Automedia.
Задачата пред автомобилния производител е да спести 2 млрд. евро през следващите 2 години. Освен това, концернът ще получи кредит от 5 млрд. евро, който е гарантиран ще бъде гарантиран от държавата и който вече беше одобрен от правителството на Франция.
Последните няколко години бяха доста тежки за алианса Renault-Nissan-Mitsubishi, а пандемията от коронавируса допълнително усложнява ситуацията. Според последните сведения, Nissan се готви да съкрати 20 000 служители, а Renault е пред фалит. Двете компании ще обявят стратегиите си за излизане от кризата на 27 май.
Заради пандемията от коронавируса приходите на Renault са спаднали с 19%, а продажбите – с 36%. В компанията обмислят закриването на няколко завода за компоненти и оборудване, както и едно от основните предприятия за производство на автомобили. Освен това се планира и отказа от модели, които се продават слабо. Сред тях са миниванът Escape, седанът Talisman и спортното купе Alpine 110.
В своето интервю Льо Мер призова Renault да запази фабриката Flins, където се сглобяват електромобилът Zoe и Nissan Micra. В него работят над 2600 души, които също са сред застрашените от освобождаване.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
преди 5 години Че те ако не могат да изкарат 2 МБ за 2 години, защо да съществуват на света? За сравнение - Daimler има ЕBIT над 600 КБ за първото тримесечие - когато първо основният им клиент - Китай, а после и Германия и цяла Европа бяха блокирани заради епидемията и изнемогваха в кризата !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар