Френският автомобилостроител Renault си е осигурил държавно гарантиран заем в размер на 5 милиарда евро, съобщават френски медии. Помощта ще осигури платежоспособността на компанията, която и преди причинената от коронавируса криза беше изпаднала в затруднение, защото бившият шеф Карлос Гон беше насърчавал производството без да обръща внимание на разходите.
Временният ръководител Клотилд Делбо възнамерява да свие разходите окончателно с два милиарда евро. Няма табута за икономиите, обяви Делбо по време на годишната пресконференция на компанията през февруари. Планът трябва да бъде представен следващата седмица.
Според седмичника Le Canard Enchainé четири завода във Франция предстои да бъдат затворени или да работят с намален капацитет. Това са фабриките в Шоази-льо-Роа в южната част на Париж, поделение в Бретан и завод в Диеп в Нормандия. От 300 до 400 служители ще бъдат засегнати от мерките.
В Диеп от 2017 г. се произвежда спортният модел Alpine. Значително по-големи ще са съкращенията във Флинс, западно от Париж, където работят 2 600 служители. Там досега се произвеждат по 160 000 коли на година от моделите Clio, Nissan Micra и електрическата Zoé.
Според статия на Canard производството на автомобили се изтегля изцяло от Флинс. Новият модел Clio вече беше преместен в други заводи в чужбина. За Zoé и Micra също се твърди, че производството им ще бъде преместено другаде.
Предоставянето на държавната гаранция изглежда не е обвързано със запазването на предприятия. Единственото условие е концернът да се въздържа от изплащане на дивидент. Френското министерство на икономиката не е пожелало да коментира темата пред Ройтерс.
Компанията ще съкрати и около 400 от 3 200 работни места в завода си в Словения след принудителното спиране на производството заради коронавируса. Френският производител на автомобили потвърди, че ще премахне нощната смяна след рестартиране на производството. Именно тази смяна представлява около 400 работници.
„Поради коронавирусната криза бизнес ситуацията в Европа рязко се влошава през април“, заявяват от компанията и допълват: „С оглед на това Renault Group реши да няма нощна работна смяна, която трябваше да започне работа от 11 май".
Глобалните продажби на автомобили на Renault падат с 26 процента през първото тримесечие на 2020 г. Приходите се свиват с 19 процента, повече от спада на приходите на конкурента PSA (Peugeot, Citroën, Opel) - 16%.
В момента Renault е значително по-малък от своя конкурент: марката постига приходи от 10 млрд. евро през първото тримесечие, докато производителят с лъв на емблемата - 15 млрд. евро. Преди няколко години Renault бе изпреварила PSA. Френската държава все още притежава 15% в компанията.


Недоволството продължава: Очакват се нови блокади по границата с Гърция
Евакуацията невъзможна! Лошото време държи в капан екипажа на танкера, заседнал край Ахтопол
Среднощни сметки: МФ публикува новия проектобюджет в полунощ
Сериозен ръст на случаите на варицела във Варна
Община Варна награди най-изявените доброволци за 2025 година
Край на кеша? Как дигитализацията ще промени плащанията в Европа
ChatGPT държи лидерството пред Google Gemini
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив със САЩ
Украйна и САЩ с „рамково споразумение“, но преговорите продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Бурното море не позволява евакуация на екипажа на заседналия танкер край Ахтопол
Сашо Андреев и Ивелина Шенкова спечелиха „Златен пояс“ за най-добър спортист за 2025 г.
Инфлуенсър събра $1,7 млн. за 88-годишен касиер
Масирана атака: Руски дронове и ракети поразиха жп възел край Киев
Тома Биков: Протестът помогна парадоксално на ГЕРБ