Бившият директор на Seat Лука де Мео ще стане новият председател на Борда на директорите на френския концерн Renault, както и изпълнителен директор на марката, твърдят френски медии, цитирани от Ройтерс.
Както съобщи всекидневникът Le Fogaro, назначаването ще се случи официално по-късно във вторник (28 януари). Де Мео, който отстъпи лидерската длъжност в Seat по-рано този месец, ще заеме позицията в Renault едва през юли, добавя източник, запознат с темата.
Роден в Италия, Де Мео се спрягаше за позицията в продължение на няколко седмици. Споровете около неговия договор и строга клауза за забрана да работи в конкурентен концерн затрудняваха промяната, предаде по-рано Ройтерс, позовавайки се на запознати със случващото се източници. Засега от Renault отказват коментар по темата. Вероятно именно строгата клауза в договора на италианеца е пречка за това той да заеме новия си пост. Не се знае колко ще бъде дълъг този период, в който Де Мео няма да може да ръководи друг автомобилен производител, а това ще е важно и за Volkswagen Group (собственик на Seat), и за Renault с оглед познанията на Лука за развитието и стратегията на испанската марка и германския концерн.
Де Мео пое SEAT през 2015 г. и успя да съживи испанската марка, която регистрира успешно навлизане и в SUV (sport utility vehicle) сегмента.
Забавянето на встъпването му в длъжност може да се случи в неблагоприятен за Renault момент - битката по върховете Renault-Nissan продължава, като началото ѝ беше дадено с ареста на бившия вече шеф на гиганта Карлос Гон, който преди повече от година беше арестуван в Токио, а в края на 2019 избяга в Бейрут. В момента френският автомобилен производител се опитва да поднови партньорството си с Nissan. Гон е обвиняван във финансови нарушения от страна на японския партньор Nissan. През миналия октомври Бордът на директорите на Renault реши да уволни от поста изпълнителен директор наследника на Гон и дългогодишен негов съюзник Тиери Болор, а финансовият директор Клотилде Делбо пое функцията на временен шеф.
Компанията, която притежава 43,4% от японския производител Nissan, е изправена пред редица проблеми. Те са свързани както със скандала за измами около доскорошния директор на японската компания Карлос Гон, така и с намаляващи продажби и пренастройване на пазара и индустрията към алтернативи на дизела и бензина.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
Възраждането на военните кораби в Европа води до завръщане на британските корабостроители
Южна Корея започва първата си програма за ракети „въздух-въздух“