Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Новият Hyundai Ioniq 5 може да захрани вашия хладилник

Електромобилът на южнокорейците е изграден върху новата платформа E-GMP и предлага опция за двупосочно зареждане

Новият Hyundai Ioniq 5 може да захрани вашия хладилник

Снимка: Bloomberg L.P.

В поредица от промоционални видеоклипове в YouTube южнокорейският концерн Hyundai Motor Co. показва възможностите на новия си електромобил Ioniq 5, който може да захрани с ток лаптоп, електрическа фурна, фитнес пътека, аудио система, хладилник или телевизор.

Колата може да достави до 3,6 киловата електроенергия, достатъчна за работата на всякакъв вид потребителски електроуреди, пише Bloomberg.

Тази опция е част от стремежа на Hyundai да привлече по-младите потребители, тъй като компанията все още изостава от лидера в сегмента като Tesla Inc., както и от утвърждаващи се играчи като Volkswagen AG и BMW AG, които започнаха да представят свои електрически модели още през 2016 г. 

Още по темата

„Разгледахме пространството в по-широк смисъл, като тук ще се включват дейности на открито и ежедневни такива, които потребителите могат да извършват с автомобилите си“, казва Хьон Су Ким, вицепрезидент и ръководител на отдел „Продукти“ и „Електромобили“, в интервю. „Постоянно проучваме нови функции, които биха се харесали на потребителите“, добавя той.

Hyundai посочва, че е първият голям производител на електрически автомобили, който предлага двупосочно зареждане, което означава, че собствениците могат да захранват електронни устройства чрез батерията на автомобила.

Въпреки че конвенционалните батерии могат да се използват за зареждане на лаптопи и телефони, те се изтощават бързо, ако са свързани към нещо по-мощно, като например хладилник или аудио система, което означава, че феновете на къмпинга трябва да инсталират система с двойна батерия или да използват тежки, шумни генератори за захранване на уредите.

Ioniq 5 се предлага и във вариант, при който покривът е снабден със соларни панели, които могат да зареждат автомобила, предоставяйки допълнителен годишен пробег в размер на 1300 км.

Американският стартъп Rivian Automotive Inc. също се стреми да привлече купувачи, които обичат да прекарват свободното си време на открито, но с известни удобства. Той е разработил разгъваща се лагерна кухня за своя автомобил SUON Sedona, снабден с готварска печка, захранвана от автомобилната батерия.

Нова ера

През следващите месеци Hyundai ще пусне в продажба своя Ioniq 5, неговият първи електромобил, изграден върху специална платформа, наречена Electric-Global Modular Platform, или E-GMP. Архитектурата позволява на автомобилния производител да създава по-просторен интериор, още едно оръжие за привличане на водачите да преминат от конвенционални бензинови автомобили към електрически.

„Тази година представлява началото на една нова ера за Hyundai и Kia, тъй като електромобилите им ще бъдат пуснати в продажба“, коментира Ли Джае-ил, анализатор в Eugene Investment & Securities Co.

И все пак търсенето на Ioniq 5 първоначално се очаква да бъде слабо. Hyundai е получил поръчки за малко над 20 000 автомобила в Южна Корея в първия ден за заявки. Тази година автомобилният производител се стреми да продаде 26 500 от модела на местния пазар, което е част от общата цел за продажби от 741 500 автомобила.

Базовата цена на Ioniq 5 е 52 млн. вона (46 000 долара) преди приспадането на субсидиите, според уебсайта на компанията. По-малкият Kona започва на цена от 49 млн. вона без субсидии, а неговият кросоувър Palisade – от 36,4 млн. вона.

E-GMP платформата позволява на Ioniq 5 да зарежда от 10% до 80% своята батерия за 18 минути, като колата може да зареди за пробег от 100 км само за 5 минути. Тя предлага максимален пробег от 500 км с едно зареждане.

В същото време на ID.4 на Volkswagen му отнема около 38 минути да зареди своята батерия от 10 на 80%, като може да си осигури пробег от 100 км срещу 10 минути. Въпреки това Ioniq 5 изостава от Porsche Taycan, който може да зареди за 100-километров пробег за 4 минути.

Максималният пробег на Model 3 на Tesla е 515 км.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Новини
Полемичният Cybertruck на Tesla ще бъде изложен в Ню Йорк