Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Prius може да се зарежда от слънцето

С прототип Toyota тества дали хибридът няма да може да се зарежда по време на пътуването

Prius може да се зарежда от слънцето

Снимки: Toyota

Слънчевата енергия може да направи в бъдеще електрическите коли още по-чисти. В момента Toyota проучва потенциала на фотоволтаичните клетки и тества как Plug-in хибридът Prius може да произвежда собственото си електричество от слънчевата енергия, предава Spotpress. 

Покривът, задната врата и капакът на прототипа, който сега се тества, са покрити с мощни слънчеви клетки с ефективност от 34 процента и номинална мощност от 860 вата. Енергията, която генерират, се съхранява в батерия и се използва за захранване на превозното средство.

Toyota използва отдавна фотоволтаични клетки в Prius, но досега те могат да запълват тяговото захранване, само когато автомобилът е неподвижен. При прототипа това вече работи и по време на шофиране.

Бъдещето на технологиите се счита за многообещаващо за индустрията и в дългосрочен план слънчевата енергия може да се използва за захранване на повечето електрически автомобили. По-малките модели, като Sion от базираната в Мюнхен Sono Motors, или холандският седан Lightyear One, вече използват този подход.

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

0
 
0
 
6
supertrader до: vzhekoff
преди 3 дни
Няма профилна снимка
Не е малоумно, тенденцията е да намалят разхода на ток на електромобилите като ги напрявят включително и по леки. Освен това могат и да увеличат площа покрита с клетки и в един момент ще се получат съвсем рационални параметри за да се използват в практиката такива транспортни средства. Винаги е било така, в началото постигнатите специфични параметри са ниски. Например първите двигатели са адски зле и с много ниска мощност и голямо собственно тегло , виж сега до какви мощности се е стигнало.
5
 
9
 
5
bgMan до: vzhekoff
преди 1 седмица
Въпроса по-скоро е в това възможно най-малко гориво да се използва за такава ежедневна дейност като придвижването на хората. Така погледнато 3км. на час е добър напредък.
По-впечатляващото нещо в статията е 36% ефективност на панелите. Това си е почти революционно на фона на 12% ефективност на досегашните панели. Въпроса е на каква цена могат да се произведат тези нови панели и дали тя оправдава ползата от тях. Планетата така или иначе е пълна с пясък, който си стои неизползваем, само евтина технология за производство трябва.
14
 
1
 
4
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
3 километра на час слънцегреене. Тоест ако колата ти има 50км пробег соларните панели ще добавят 50% към пробега ти на ток.
11
 
20
 
3
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
За да се разбере колко е мaлoyмно това, ще сложим малко числа на масата. В днешно време се счита, че един ел. автомобил се нуждае от 25 квч на 100 км. и то при идеални условия. 860вт мощност за 1 час ще увеличат пробега с около 3 км. :) Пак при положение, че се кара оптимално и няма включен климатик, например. Невероятно постижение са тези 3 км., да знаете :)
29
 
13
 
2
khao до: doba
преди 2 седмици
Няма профилна снимка
май се изказахте неподготвен ! ... ПАК :D:D

Още от Новини
Електрическите автомобили на Toyota ще са с китайски батерии