Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

Страната, в която електромобилите взеха превес

През март пазарният дял на електрическите превозни средства в Норвегия за първи път успя да премине границата от 50%

Страната, в която електромобилите взеха превес

Снимка: Ройтерс

Най-големият петролен производител в Западна Европа току-що постави исторически рекорд на пазара на електрически превозни средства, пише Цветана Параскова за Oilprice. 

Още по темата

През март за първи път продажбите на електромобили в Норвегия изпревариха тези на автомобилите с двигатели с вътрешно горене. Това потвърди безспорната доминация на скандинавската страна на глобалния пазар на този тип превозни средства, откривайки ѝ пътя към постигането на своята национална цел – до 2050 г. автопаркът на страната да е неутрален по отношение на емисиите на въглероден диоксид.

Близо 60-процентният пазарен дял на електромобилите през март се дължи на два ключови фактора – политиката на норвежкото правителство за стимулиране на продажбите на автомобили с нулеви емисии и рекордния брой доставки на Model 3 на Tesla през изминалия месец.

Според статистическите данни на Норвежката пътна федерация делът на електрическите превозни средства, захранвани с батерии (BEV), е достигнал 58,4% през март, преминавайки границата от 50% за първи път в историята.

Електромобилите отчитат рекорд и по отношение на тримесечието. В периода януари-март техният пазарен дял достига 48,4%, най-големият до този момент.

През март Tesla е доставила 5315 електромобила Model 3, което е допринесло значително за повишаването на пазарния дял.

Населението на Норвегия е 5,3 млн. души, но страната се е превърнала в изключително важна пазарна точка за електромобилите и техните производители.

Самият главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск признава за важността на норвежкия пазар.

„Норвегия има всички основания да се гордее, че успя да счупи рекорда при продажбите на електромобили“, споделя генералният секретар на Норвежката асоциация за електрическите превозни средства Кристина Бу.

Според нея страната показва на останалия свят, че напълно електрическите автомобили могат да заменят бензиновите и дизеловите коли и да се превърнат във важен фактор в борбата за ограничаване на емисиите на въглероден диоксид, както и за подобряване качествата на въздуха по отношение на други вредни газове, отделяни при изгарянето на изкопаеми горива.

Според Асоциацията пазарният дял на електромобилите в Норвегия ще бъде около 50% на годишна база за 2019 г.

„Стремим се да достигнем 1,2 млн. електромобила, които да се движат по норвежките пътища до 2025 г., като този брой ще надхвърля петкратно сегашните количества“, посочва Бу.

В края на 2018 г. делът на електромобилите достига малко над 200 хил. броя. От своя страна закупените хибридни превозни средства достигат 96 хил. броя.

Трябва да се отбележи, че благодарение на данъчните облекчения в Норвегия по отношение на електромобилите, техният дял на годишна база нараства от 1% през 2011 г. до 31 на сто през 2018 г.

Според оценката на Международната агенция за енергията (МАЕ) Норвегия остава най-развитият пазар за продажба на електромобили в глобален мащаб с над 39% от световните продажби през 2017 г., следвана от Исландия (11,7%) и Швеция (6,3%).

В Китай, най-големият автомобилен пазар, делът на електрическите превозни средства е едва 2,2% през разглежданата година.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
6
 
3
zelka007 до: Hahoto
преди 1 месец
Няма профилна снимка
могат да си го позволят ... ами не само колите , а са започнали да подменят и фериботите , а до 2040 година и всички самолети по вътрешните линии ще са електрически - вече са започнали със свръхлеките двуместни машини :)))
6
 
18
 
2
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Продават нефт и газ и карат електроавтомобили. Истински параграф 22.
2
 
33
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Като има стимули и данъчни облекчения ще има и пазар за трамвайчетата. Тук няма такива стимули и затова предпочитаме дизелите и ако може по-стари с по-малко електроника по тях, че тя им е слабото място на новите автомобили. За емисиийте да му мисли който си иска.

Още от Новини
Франция иска да подсили съюза между Renault и Nissan