Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Новини

VW атакува пазара на електромобили в Китай със сделки за над 1,5 млрд. долара

Германският концерн е във финални преговори за придобиване на дял в Anhui Jianghuai, компанията –майка на JAC, и в производителя на батерии Guoxuan

VW атакува пазара на електромобили в Китай със сделки за над 1,5 млрд. долара

Снимка: Krisztian Bocsi/Bloomberg

Германският автомобилен производител Volkswagen AG се намира във финални преговори за осъществяване на своите най-големи инвестиционни сделки с китайски компании от областта на електромобилите, съобщава Ройтерс, позовавайки се на анонимни източници.

Най-големият автомобилен концерн по пазарен дял в света съсредоточава фокуса си върху най-мащабния пазар на електрически превозни средства в света, като част от своя план за пълна електрификация на своето продуктово портфолио.

VW е готова да закупи 50% от Anhui Jianghuai Automobile Group Holding, компанията-майка на производителя на електромобили JAC Motors, за най-малко 3,5 млрд. юана (491 млн. долара), споделят хора, запознати с темата, които са пожелали анонимност.

Още по темата

Германският концерн планира също така да стане най-големият акционер в производителя на батерии за електрически превозни средства Guoxuan High-tech Co Ltd, като според източниците двете сделки могат да бъдат оповестени още този петък (29 май).

За момента VW, както и китайските компании, отказват да коментират сделките.

Инициативите подчертават усилията на VW да запази статута си на най-големия чуждестранен автомобилен производител в Китай, дори когато правителствените ограничителни мерки срещу коронавируса свиват значително продажбите. В разгара на пандемията Китай беше единственият пазар за германския концерн, който запази до голяма степен темпа на продажбите, като за април те намаляха само с 2% спрямо същия месец през 2019 г. Според ръководителя на продажбите във VW Юрген Щакман тези за 2020 г. в Китай ще останат около първоначалните прогнози. 

По отношение на електромобилите в азиатската страна, VW ще трябва да се бори за пазарен дял с американския концерн Tesla, който през миналата година се превърна в първия чуждестранен производител на електрически превозни средства с изцяло свой завод край Шанхай.

В края на 2019 г., когато в Китай бяха продадени 25 млн. превозни средства, точно преди коронавирусът за първи път да удари страната, Пекин постави цел до 2025 г. електромобилите да представляват поне 25% от продажбите на автомобили в страната.

Сделките ще превърнат VW в поредния чуждестранен автомобилен концерн, който увеличава собствеността си в Китай, след като през 2018 г. Пекин започна да облекчава правилата за собственост, от което първи се възползва конкурента BMW AG, поемайки контрол над основното си местно предприятие.

Anhui Jianghuai, със седалище в източнокитайския град Хъфей, е изцяло държавна компания. Тя притежава 25,25% от JAC, чиято пазарна стойност се изчислява на 1,84 млрд. долара.

След като приключи сделката, VW планира да инжектира свеж капитал в своето предприятие с JAC, в което има 50-процентен дял, за да изгради нов капацитет за своята модулна платформа MEB, която позволява ефективно производство на различни видове електромобили, споделят още източниците.

След новината акциите на JAC поскъпнаха с 10% в сряда, достигайки най-високата си стойност, достигана от средата на април.

Листнатата на борсата в Шанхай JAC обяви миналата седмица, че нейната компания майка планира да привлече стратегически инвеститор, което обаче няма да доведе до промяна в нейното управление.

Още по темата

В същото време решението на VW да закупи дял от листнатия на борсата в Шънджън Guoxuan, ще отбележи първия случаи на придобиване на директна собственост на китайски производител на батерии.

Германският концерн планира да закупи около 27% от компанията, което се равнява на 1,16 млрд. долара, имайки се предвид сегашната пазарна капитализация на Guoxuan на стойност 4,3 млрд. долара.

Сделките все още не са финализирани и размерът на инвестициите подлежи на промяна, докато не приключат преговорите, съобщават източниците.

В Китай VW има предприятия с държавната China FAW Group Corp Ltd и със SAIC Motor Corp Ltd. Германският концерн има за цел да продава по 1,5 млн. електрически превозни средства годишно в Китай до 2025 г.

Заради тежките удари, които нанесе коронавируса по глобалната автомобилна индустрия, VW отчете 80% срив на оперативната печалба, като от концерна заявиха, че очакват годишната печалба да бъде сериозно засегната от мерките срещу разпространението на COVID-19, които страните предприеха през март и април.

По-рано този месец от Асоциацията на европейските производители на автомобили съобщиха за рекорден спад на продажбите на нови автомобили в Европейския съюз за първото тримесечие на годината – над 76%. Компаниите бяха продали общо 270 682 автомобила - най-ниският брой, откакто се събират данни от 1990 г., заради затворените салони.

За тримесечието спадът на продажбите на VW достигна 72,7%.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

0
 
3
 
4
shinawatra до: vzhekoff
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Може да обичаш немските коли, но концерните им ще духат супата тоя път с тия електромобили, всеки в задния си двор вече може да произведе електромобил, най-много китайците да им гепат половината технологии (ако имат такива), и половината пазар със съдружия. Важното при новите коли е софтуера и автономното шофиране, а германите съвсем са изостанали в това отношение, даже собствен клауд нямат.
4
 
2
 
3
vzhekoff до: Boicho Popov
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Добре - хайде мир. По въпроса за abhaengen мога да поспоря, защото схващам смисъла по-скоро като да са се "разкачили" от тренда.
Както и да е. Обичам германците, особено немските коли и автоконцерни, и никак не харесвам подхода на МЪск.
Няма да се заяждам повече, обещавам !
0
 
3
 
2
Boicho Popov до: vzhekoff
преди 3 месеца
1. Abgehaengt го превеждаш буквално, а се имаше предвид Изостанал.
2. Оригиналното заглавие на Spiegel беше "Die deutsche Autoindustrie und ihr Elekrto-Fiasko". Тезата си се застъпва в целия материал. И защо е това дребно заяждане сега :)
4
 
1
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Абе това не може да е вярно, само преди седмица Бойчо писа, че "Германските автоконцерни са се провалили в електрификацията". После писа, че го пишело в Шпигел и Виртшафтсвохе, а то се оказа, че там не пише такова нещо. Пък сега изведнъж - ФВ имал планове за пълна електрификация. Шегувам се де, статията този път е професионална ! Браво !

Още от Новини
BMW плаща глоба в САЩ заради съмнителни данни за продажбите