IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Как Leoni остана в Украйна и спаси производството на Volkswagen

Производителят на авточасти вече е възстановил около 80% от производството си в завода

11:53 | 16.04.22 г.
<p>
	<em>Снимка: Архив Ройтерс</em></p>

Снимка: Архив Ройтерс

Когато сирените за въздушна опасност в Украйна засвирят, работещите в Leoni AG си взимат палтата и отиват към автобусите, които ги откарват в бомбоубежища още от съветската ера. Компанията е доставчик на авточасти за Германия и заводът ѝ е разположен в Западна Украйна, разказва The Wall Street Journal.

Когато се чуе сигналът за край на въздушната опасност, всички се връщат на работните си места.

След 24 февруари, когато Русия нападна Украйна, много западни компании решиха да замразят производството си в страната. За местните хора остава страхът, че в крайна сметка заводите ще останат затворени завинаги.

Leoni също е била на косъм да вземе решение да се оттегли от Украйна - часове след началото на инвазията компанията е спряла работата и е предложила на своите служителки и техните деца да ги евакуира от страната. Компанията е планирала да се премести в Румъния или други съседни страни и без идея дали въобще ще се завърне в Украйна.

Но тогава се случва нещо неочаквано - служителите на компанията отказват да се евакуират, вероятно водени от смесица от страх, че ще загубят препитанието си и патриотизма си, коментират от ръководството на компанията. Новините, че украинската армия успява да удържи щурма в източните части на страната дават още повече увереност и работещите в заводите на Leoni поискали да се върнат отново на работа.

След кратък размисъл един от висшите ръководители на германската компания решава, че работата може да продължи с вярата, че украинските военни ще спрат руската инвазия, а и хората стават все по-смели. Връщането на работа е на доброволен принцип - компанията плаща и на своите служители, които се страхуват и остават в домовете си.

Производството на Leoni е сред ключовите за електрониката на автомобилите. Решението работата да продължи не само спасява икономиката в региона, но и до голяма степен и автомобилната индустрия на Европа, която разчита на частите, произвеждани там. Около 70% от производството е предназначено за Volkswagen. Ако доставките бяха спрели, то германският автомобилен концерн трябваше да затвори някои от най-големите си заводи в Германия.

Компанията коментира, че може да поднови работата по производството на електромобили, благодарение на частите, които получава от Украйна.

В Leoni са изчислили, че на руска ракета са ѝ нужни около 16 минути, за да порази региона около завода. Затова и основната цел на ръководството е да намери начин да евакуира своите служители за по-кратко време. Направена е организация, благодарение на която работниците успяват да напуснат своите работни места и да бъдат извозени до близкото бомбоубежище за 14 минути, отбелязва WSJ.

Така работата е възстановена отново на 2 март, макар и само с една смяна.

Понякога е трудно да се работи, разказват служителите в Leoni - сирените се чуват по няколко пъти на ден. Постепенно обаче режимът на работа се възстановява и дори се връща и нощната смяна в завода. В момента е възобновено около 80% от производтвото. За много от работещите това е начин да помогнат на останалите украинци в местата, които се водят военни действия.

В завода на Leoni в Украйна се комплектоват кабели и след това подготвените авточасти се извозват на Запад. Тук има едно затруднение - украинците на възраст между 18 и 60 години подлежат на мобилизация и нямат право да напускат страната. Затова и шофьорите карат товарите до границата с Полша, откъдето ги поемат европейски превозвачи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:25 | 13.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още