IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как ще изглежда престоят в хотел в близко бъдеще?

Без мини барове и бюфети и със строго спазване на мерките за социално дистанциране

18:30 | 24.05.20 г.
<p>
	<em>Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg&nbsp;</em></p>

Снимка: Jeenah Moon/Bloomberg 

Довиждане, бюфети за закуска и поколо. Здравейте, устройства за измерване на температурата и чекиране без ключ.

Макар че политиките в ерата след пандемията все още се разработват в хотели в цял свят и несъмнено ще варират значително, може да се каже, че гостите ще наблюдават големи промени следващия път, когато се регистрират в хотел по света, пише CNN.

В обозримо бъдеще, докато не се появят ваксина, широко ефективно лекарство или мигновен тест за коронавирус, отсядането в хотел вероятно ще бъде минималистично преживяване, особено в по-луксозните хотели, където персонализираните услуги и удобства отдавна са част от начините за привличане на клиенти, казва Кристофър Андерсън, преподавател по бизнес в Hotel School in Ithaca към Cornell University в Ню Йорк.

В хотелите ще има по-малко общи площи, „така че никакви бюфети и мини барове“, а много от „засуканите елементи на лукса“ като СПА центрове и поколо може да бъдат спрени, прогнозира Андерсън.

Гостите ще искат чекиране и отчекиране без ключ и без контакти и малко персонализирани взаимодействия.

„Ще искаме да премахнем всичко това и просто да влезем в хотела, да се качим сами с асансьора, да влезем в стаята си, без да се налага да докосваме каквото и да било, и да сме спокойни, че доставчикът на услугата е дезинфекцирал напълно мястото преди пристигането ни“, казва Андерсън.

В САЩ има признаци за възобновяване на търсенето на хотелски стаи, казва Иън Фрейтаг, старши вицепрезидент на отдел „Анализи на местата за настаняване“ в компанията STR.

Заетостта на хотелите в седмицата до 2 май беше 28,6%, което според компанията е първото „стабилно доказателство“ за завръщане на търсенето на забавления, стимулирано от щатите, които смекчиха ограниченията. Заетостта обаче все още е била с 58% под равнището от същата седмица на миналата година.

В момент, когато търсенето бавно расте, хотелската индустрия опитва да успокои потенциалните гости, че е предприела допълнителни мерки за защита срещу предаването на коронавируса на фона на отварянето на икономиките на страните.

Социално дистанцирани и по-чисти от всякога

Хигиената, разбира се, е основно притеснение, а Американската асоциация на хотелите и местата за настаняване публикува стандарти за безопасност, важащи за цялата индустрия. Много големи хотелски групи също очертаха нови политики.

Гигантът Hilton разработва политики с помощта на екипа за контрол и превенция на заразяванията в Mayo Clinic. Компанията проучва използването на електростатични спрейове, които разпръскват дезинфектант в равни количества на големи площи, и ултравиолетови светлини за хигиенизиране на площи и предмети.

Marriott вече обяви, че ще използва електростатични спрейове за почистване на стаи за гости и публични пространства и тества технологията на ултравиолетовите лъчи. Marriott и други брандове ще премахнат също мебелите и ще преконфигурират много зони, за да улеснят спазването на социалната дистанция от 1,5 м, препоръчвана от здравните власти. Компанията обмисля да постави и плексигласови бариери на рецепцията, за да отделя гостите от служителите на хотела.

Новите мерки със сигурност ще засегнат финансово затруднените собственици на хотели, казва Фрейтаг, но дали тези разходи ще се отразят и на цените на стаите не е ясно. „Може би таксите за почистване са новите курортни такси“, допълва той. При всички случаи отсядането в хотел през 2020 г. ще бъде по-евтино, отколкото миналата година.

Гостите в над 3200 хотела на Marriott могат да използват телефоните си, за да се чекират, да влизат в стаите си и да поръчват специален пакет услуги по стаите, доставян до вратата им без контакт.

Маските и ръкавиците за служителите ще бъдат повсеместни в много хотели, а дезинфектантите за ръце и дезинфекциращите кърпички ще бъдат най-новите попълнения към публичните пространства и набора от лични грижи.

Venetian в Лас Вегас е сред многото хотели, които подчертават правилото за социална дистанция от 1,5 м с обозначения, посочващи на какво отстояние да застават хората на рецепцията, в асансьора, кафенетата, местата за забавление и други.

Служителите на рецепцията във Venetian ще използват други работни места, за да спазват надлежна дистанция, а слот машините, масите в ресторантите, шезлонгите край басейна и други са раздалечени, за да съответстват на правилото. Хотелът предвижда не повече от четирима гости в асансьора. Hamilton Hotel във Вашингтон призовава гостите да ограничат броя на ползвателите на асансьорите до двама едновременно.

Хотелите очертават политики и в зависимост от предполагаемите или потвърдени случаи на Covid-19 на място. Тези мерки често включват усърдно дезинфекциране на стаите след гости, които са се разболели.

Ще бъдат ли сканирани гостите?

Сканирането на температурата на гости и служители е една от защитните линии при засичането на възможни случаи на заразени, но не е ясно доколко широко ще бъде прилагано в хотелите.

Във Venetian във Вегас, който все още не е отворил врати, скенери за температурата ще бъдат използвани на всеки входен пункт, „позволявайки дискретна и ненатрапчива проверка на температурата“ на служители и гости, показват новите политики за чистотата на хотела.

В Сингапур беше създадена национална кампания SG Clean във всички индустрии, която включва и набор от стандарти за хотелите, предвиждащи проверка на температурата на гостите, „когато е възможно и приложимо“.

„Четири сезона“ в Ню Йорк следва невероятно строги временни правила, откакто започна да приема здравни служители в началото на април. Тези политики, разработени от компанията за управление на риска по време на пътувания International SOS, включват един входен пункт за всички, на който ще се проверява температурата на всеки човек и ще се задават въпроси от медицински сестри, работещи на ротационен принцип 24 часа в денонощието. Това предвижда планът на д-р Робърт Куигли, старши вицепрезидент на International SOS и регионален медицински директор за Северна и Южна Америка.

Но асимптоматичното предаване на вируса налага и строго социално дистанциране и Куигли прогнозира, че най-добрите практики за сканирането в хотелите може да се развият с разработването на бързи тестове за диагностика.

Наръчникът за „Четири сезона“ е първият набор от стандарти за хигиена за борба с коронавируса на International SOS, приспособен и за други хотели, приемащи медицински служители. Но Куигли казва, че през последните две седмици хотели са започнали да се свързват с компанията с въпроси за практики, които може да се използват за традиционни забавления и при пътуващите по работа.

Но нивото на сканиране в „Четири сезона“ в Ню Йорк през този период вероятно не е приложимо за всички хотели, признава Куигли.

Какво е необходимо, за да бъдат гостите в безопасност?

Руди Таушър, генерален мениджър в „Четири сезона“ в Ню Йорк, отговаря основно за приютяването на здравни работници в хотела. Той мисли как ще се променят традиционните преживявания на гостите. „Ще има ли, например, различно време за чекиране и отчекиране? Много често хотелите имат график, при който гостите се отчекират сутринта и вечерта стаята се заема отново. Ще има ли удължен период от 24 часа, например?“, пита се Таушър. Той допълва, че трябва да се вземат предвид оперативните модели и разходните структури.

Откакто „Четири сезона“ в Ню Йорк започнал да приема медицински служители в епицентъра на коронавируса, е създаден протокол за почистване от International SOS, който включва оставянето на стаите празни за дълго време между серия от почиствания, за да се гарантира елиминирането на всякакви зарази.

Но правилата са били създадени за много конкретна ситуация. Луксозният бранд „Четири сезона“ работи по разработването на точни нови мерки, които гостите ще открият в хотелите й по света и в хотела в Ню Йорк, когато той отвори врати за гости, различни от здравни работници. Мерки за социално дистанциране, ограничен капацитет на публичните пространства и променен дизайн на ресторанти, барове и фитнес зали ще са сред трансформациите.

„След като бизнес нивата се възобновят, осъзнаваме, че очакванията и нуждите на гостите на хотелите ще се променят и „Четири сезона“ е добре позициониран да излезе от тази криза с нова гледна точка за това какво означава луксът в новия свят – възприемане на технологиите, засилване на обучението и на вече строгите ни правила за здравни грижи, безопасност и чистота“, казва Кристиан Клерк, президент на глобалните операции в „Четири сезона“.

Бъдещето на луксозните пространства и услуги

Много от публичните пространства и удобства в хотелите ще трябва да се променят в коронавирусната ера. Например, обслужването по стаите може да бъде запазено, тъй като има повече контрол кой какво пипа, казва Андерсън, но бюфетите вероятно ще изчезнат и не е сигурно, че ще се появят отново. Пакетираните храни вероятно ще са решението в близко бъдеще, допълва той.

Публични пространства като СПА центрове и фитнес зали, където социалното дистанциране е трудно приложимо, създават „наистина висок риск от предаване на зараза“ заради многобройните брави, които ще трябва да бъдат много внимателно почиствани, казва Куигли.

Но не всички хотели са се отказали от подобни услуги. Базираният в Банкок Anantara Hotels, Resorts & Spas очертава нови политики, които предвиждат спортните занимания да бъдат адаптирани за гостите.

А Mandarin Oriental също се надява да предлага много от персонализираните си услуги. Луксозният бранд още работи по подробностите, но директорът на СПА услугите не иска да подлага на допълнителни лишения гостите, които жадували за социални контакти още преди пандемията.

„Ако социалните контакти станат още по-редки след коронавируса, СПА центровете може да се окажат уникални райски кътчета, където хората могат да контактуват в чиста и безопасна среда“, отбелязва Джеръми МакКарти, директор на спа и уелнес услугите в хотелската група.

Това ще изисква вдъхване на доверие на клиентите, допълва той.

Хотелите по света стигат далеч, за да успокоят гостите си. Остава да видим колко бързо ще се завърне доверието.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:26 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

Финанси виж още