Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Бойкотът над Facebook продължава

Verizon и Viber са поредните големи концерни, които късат отношенията си със социалната мрежа

Бойкотът над Facebook продължава

Реклама на самата Facebook в Лос Анджелис. Снимка: EPA/ETIENNE LAURENT

Бойкотът над най-голямата в света социална платформа Facebook продължава. Verizon, най-големият мобилен оператор в САЩ, спира всички рекламни договори с Facebook и Instagram.

Verizon заяви в четвъртък, че изтегля рекламите си от Facebook, докато компанията „успее да създаде приемливо решение, което да ни накара да се чувстваме комфортно“, предава CNBC.

Говорител на компанията заяви, че решението се отнася както за Facebook, така и за Instagram. То е взето, след като и други компании, включително Ben & Jerry, Patagonia и REI, също заявиха, че планират да прекратят рекламата в платформите.

Още по темата

Реклама от Verizon беше поставена до видеоклип с антисемитска и расистка реторика.

Движението #StopHateforProfit критикува подхода на Facebook към речта на омразата и защитата на данните и е насочено към големи рекламни клиенти в платформата. През миналата седмица група от шест организации призова рекламодателите във Facebook да спрат разходите си за платформите на социалните медии през юли. Групите - Лигата за борба с клеветата, NAACP, Sleeping Giants, Color of Change, Free Press и Health Sense - помолиха „големи рекламодатели във Facebook да покажат, че няма да подкрепят компания, за която печалбата е над безопасността“.

Според компанията за маркетингова анализи Pathmatics Verizon е похарчила 406 600 долара за реклами в Instagram между 22 май и 20 юни. Фирмата заяви, че Verizon е похарчила 1,460 млн. долара във Facebook за същия този период.

Facebook не коментира веднага темата в четвъртък. Според Wall Street Journal компанията е изпратила докладна записка от вицепрезидента на глобалния бизнес Каролин Евърсън до рекламодателите миналата седмица, казвайки, че няма „да прави промени в политиката, свързани с натиска върху приходите" и че определя „политиките си на базата на принципи, а не бизнес интереси“.

„Ние уважаваме решението на всяка марка и оставаме съсредоточени върху важната работа по премахване на речта на омразата и предоставяне на критична информация за изборите,“ казва Евърсън в изявление, изпратено от компанията в четвъртък. „Нашите разговори с търговци и организации за граждански права са за това как заедно можем да бъдем силни в подкрепа на доброто“.

Междувременно стана ясно, че услугата за съобщения Viber също къса отношенията си с концерна на Марк Зъкърбърг, предава CNET.

„Viber ще премахне всички свързани с Facebook точки от нашето приложение, включително Facebook Connect, Facebook SDK и GIPHY, както и ще преустановим всички разходи за реклами във Facebook“, казва в изявление Джамел Агауа, изпълнителен директор на компанията за приложения за съобщения в Twitter.

"Facebook продължава да демонстрира лоша преценка в разбирането на ролята си в днешния свят", казва изпълнителният директор на Viber. „От неправилното управление на данните и липсата на поверителност в приложенията му, до възмутителната ѝ позиция за избягване на стъпките, необходими за защита на обществеността от насилствена и опасна реторика - Facebook стигна твърде далеч. Ние не сме арбитри на истината, но истината е, че някои хора страдат от разпространението на насилствено съдържание и компаниите трябва да заемат ясна позиция“.

Съобщението на Viber визира скандала около Cambridge Analytica и Facebook като основна причина за безпокойство и нарича неспособността на платформата да ограничи разпространението на речта на омразата след убийството на Джордж Флойд „последната капка, която прелива чашата на търпението".

Viber, собственост на японската мултинационална компания Rakuten, заявява, че се надява решението ѝ да „надстрои“ Лигата за борба с клеветата и движението #StopHateForProfit на NAACP, които призовават рекламодателите на Facebook да прекратят рекламните разходи през юли на фона на разпространението на речта на омразата в платформата.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

3
 
4
 
3
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Бойкотът на Фейсбук е умряла работа. Практически всеки онлайн бизнес - голям или малък им ползва услугите, тъй че отказът на няколко компании - дори и да са най-големите, само ще им накриви оная работа. Те самите скоро ще осъзнаят, че правят глупост, която им струва продажби.
0
 
5
 
2
преди 2 месеца
Интересно ако (или май по-точно "когато") този балон изпусне компресия - какъв ли ще е ефекта? :)
0
 
4
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Китай поня си наричат цензурата цензура.

Още от Социални мрежи
САЩ трябва да решат до петък дали ще отложат забраната на TikTok