Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Facebook, Twitter и Snap водят преговори за излъчване на видеа от Световната купа

Компаниите са предложили на Fox, която държи правата за излъчване на световното първенство по футбол, десетки милиони долари

Facebook, Twitter и Snap водят преговори за излъчване на видеа от Световната купа

Снимка: Архив Ройтерс

Facebook, Twitter и Snap искат да придобият онлайн правата за видеа с избрани моменти от Световната купа следващата година – най-популярното футболно първенство в света, съобщава Bloomberg, позовавайки се на двама запознати източници.

Компаниите са предложили на 21st Century Fox десетки милиони долари за правата върху видеа от игрите в Русия, които ще се излъчват в САЩ, посочват източниците, отказали да предоставят по-конкретни условия и поискали анонимност заради конфиденциалност на разговорите. Fox не е решила дали да продаде ексклузивни права на един купувач или да ги разпредели между няколко.

Още по темата

Нарастващият интерес на социалните мрежи към видео клипове, включително спортни, дава на Fox възможност за значителен нов източник на приходи за футболното първенство, както и инструмент, с който да промотира излъчването им. Fox държи правата в САЩ за излъчване на събитието и ще излъчи игрите по ефирна и кабелна телевизия. Компанията е платила около 400 млн. долара за многогодишни права върху Световната купа.

Световното първенство по футбол е привлекателна цел за социалните медии, които искат да представят по-висококачествени видеа и да привличат рекламодатели. Финалът на Световната купа през 2014 г. бе гледан от над 25 млн. души в САЩ – най-гледаният мач в историята на страната. Заради голямата часова разлика между САЩ и Русия може да има голямо търсене за избраните моменти.

Четирите компании са отказали коментар по преговорите, които може да включват и други партии. YouTube на Alphabet предлага видеа с избрани моменти и исторически мачове от Националната футболна лига (NFL), а Amazon.com придоби правата да показва редица игри от лигата през предстоящия сезон. Verizon Communications пък държи мобилните права над излъчването на NFL.

Facebook и Twitter предлагаха много малко видеа по време на последната Световна купа, която бе излъчвана от ESPN на Walt Disney в САЩ. Snap тепърва започва да разширява видео съобщенията си, за да може да предлага по-професионално направени клипове. Компанията създаде и видео, наречено „live story" с генерирани от потребителите кадри от финала на Световното първенство.

По статията работиха: Виктория Тошкова, редактор Десислава Попова

Последни новини

Още по темата

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Unilever отказа да работи със звезди от социалните мрежи