Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Социални мрежи

Китайското приложение TikTok вече разполага с над половин милиард потребители

Платформата е обект на внимание на редица големи инвеститори, сред които личи името на японската корпорация SoftBank

Китайското приложение TikTok вече разполага с над половин милиард потребители

Седалището на ByteDance в Пекин. Снимка: Ройтерс

Китайското социално приложение TikTok (Douyin) успя само за две години да привлече повече от половин милиард потребители, като 40% от тях се намират извън пределите на Китай, съобщава CNN.

Създадена от базирания в Пекин стартъп ByteDance, TikTok постига международна популярност, изпреварвайки други местни приложения като WeChat, Sina Weibo и Youku. 

Още по темата

“Това, което отличава ByteDance, е успехът му в категорията социални платформи, която все още е доминирана изключително от западни компании - Facebook, Twitter и Snap”, заяви Ранди Нелсън, анализатор към Sensor Tower.

Приложенията за споделяне на видео и снимки достигнаха нови нива на популярност през 2018 г. Три от тях вече са сред 10-те най-сваляни приложения в света, показват данни на Sensor Tower.

ByteDance притежава две от тях – TikTok и Vigo. Третото принадлежи на американската технологична компания Facebook – Instagram.

Главен изпълнителен директор и основател на компанията е Джан Имин, който зад гърба си има дълъг стаж в Microsoft като програмист.

Успехът на ByteDance вече привлича големите инвеститори.

Компанията преговаря с японската инвестиционна корпорация SoftBank, която би оценила ByteDance на 75 млрд. долара, значително повече от миналогодишните 20 млрд. долара.

Ако бъде постигната сделка със SoftBank, китайската компания ще се превърне в един от най-ценните стартъпи в света наред с Uber.

ByteDance предпочита да се нарича компания за изкуствен интелект. Тя използва интелигентни машини и алгоритми, за да разбере предпочитанията на потребителите, предоставяйки им това, което биха искали да видят.

Компанията е известна в Китай най-вече с популярното новинарско приложение Jinri Toutiao (Today’s Headlines), което стартира през 2012 г.

В момента приложението разполага с повече от 240 млн. потребители месечно, които прекарват средно по 74 минути дневно в платформата.

ByteDance прилага същата формула и при изграждането на Douyin, видео приложение, което е пуснато през 2016 г. То дава възможност на потребителите да заснемат кратки видеа, които могат да бъдат обработени, преди да станат активни.

Китайската компания не крие своите амбиции в международен план. Още през 2015 г. тя стартира англоезичното новинарско приложение Top Buzz.

През 2017 г. ByteDance се впуснa в серия от придобивания на чуждестранни компании. Само за 10 месеца тя купи видео стартъпа от Лос Анджелис Flipagram, пусна на американския пазар западната версия на Douyin – TikTok, и плати 800 млн. долара за музикалното приложение musical.ly.

ByteDance слива TikTok с musical.ly по-рано през настоящата година, което се оказва изключително печеливша стратегия при пазарите в Европа, Азия, Северна и Южна Америка.

Империята на ByteDance се превръща в петата по големина компания, създаваща приложения, смятат от Sensor Tower. През третото тримесечие на годината общият брой изтегляния на TikTok се е повишил петкратно в сравнения със същия период през 2017 г.

Заедно TikTok и Douyin притежават повече от 500 млн. активни потребители месечно. Това е значително повече от показателите на Twitter.

Шумотевицата около TikTok привлече и вниманието на изпълнителния директор на Apple Тик Кук, който посети през изминалата седмица централата на ByteDance.

Инвеститорите харесват компании като ByteDance, тъй като успяват да привлекат огромно количество реклами заради своята популярност сред потребителите.

Според анонимни източници само за 2017 г. приложението Toutiao е спечелило от китайския пазар повече от 2,9 млрд. долара.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Социални мрежи
Сандберг: Разпарчетосването на Facebook няма да реши проблемите